روش های تزئین گوشه و کنار خانه با ایده های خلاقانه

به گزارش مجله فضای وب، دکوراسیون داخلی به استفاده از لوازم و اشیاء برای بهینه سازی و زیبا نمودن فضا اشاره دارد. در بحث طراحی داخلی گوشه و کنار خانه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و دکوراتیو نمودن این مکان ها تاثیر بسزایی در زیبایی فضای خانه میگذارد. تمام خانه ها دارای زاویه ها و گوشه های بدون استفاده هستند. این فضاها میتواند فرورفتگی در کنج دیوار یا فضای کنار شومینه یا مبلمان باشد. با شناسایی فضاهای پرت خانه و آشنایی با راهکارهای تزئین این فضاها میتوانید دکوراسیونی بی نظیر در خانه خود ایجاد کنید. آیا شما یک فضای خالی در گوشه و کنار محل زندگی خود دارید و ایده ایی درباره چگونگی پر نمودن آن ندارید؟ در این نوشته روش هایی برای پر کردن زاویه ها و گوشه های خالی خانه به شما ارائه خواهد شد. شاید در این روش های ارائه شده پیشنهادهایی باشد که شما آن را می دانستید و انتظار آن را داشته اید اما مطمئن باشید که حداقل چند سبک جدید که باعث جلب نظر شما خواهد شد در بین آنها وجود خواهد داشت. این روش ها به توضیح زیر می باشند:

روش های تزئین گوشه و کنار خانه با ایده های خلاقانه

استفاده از آثار هنری

اگر شما فضای کافی در منزل دارید به کارگیری آثار هنری هم باعث پوشش دهی قسمت های خالی می گردد و هم جذابیت بصری خانه را افزایش می دهد. سبک های متعارفی برای به کارگیری آثار هنری وجود دارد اما شیوه آقای سویتسون واقعا جذاب و خلاقانه است. آقای سویتسون از کلکسیونرهای آمریکایی است که علاقه فراوانی به جمع آوری اشیاء کلاسیک متعلق به دهه 80 و 90 میلادی دارد. شاید این شیوه غیرمنتظره باشد اما نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده است.

استفاده از گیاهان

عده ایی عقیده دارند که این روش قدیمی است و نباید در چیدمان مدرن مورد استفاده قرار بگیرند اما استفاده از گیاهان به شکل های گوناگون با شرط تناسب با فضای محیط توسط بسیاری از طراحان توصیه شده است. تردیدی نداشته باشید و از این روش با رعایت شرایط لازم بهره ببرید.

محل نگه داری پتو و روانداز

بسیاری از مردم سبدی در کنار مبل قرار داده اند تا در هنگام احتیاج پتو، پشتی و یا روانداز را استفاده نمایند. اما طرحی که در تصویر مشاهده می کنید بسیار زیبا است. با طراحی یک نگهدارنده کوچک و جمع و جور می توان پتو و روانداز را در کنار مبل در اختیار داشت تا در هنگام احتیاج به خصوص فصل زمستان بدون این که لازم باشد به اتاق دیگری بروید با دراز کردن دست خود روانداز را بردارید.

استفاده از چراغ های تزئینی

گوشه ها و کنج های اتاق مکانی هستند که سایه اجسام در آن قسمت قرار می گیرد پس چرا این گوشه ها مکانی برای ارائه نورهای بیشتری نباشد. اگر محل قرارگیری این چراغ های تزئینی در کنار مبل ها باشد که بسیار عالی است اما اگر این طور هم نبود استفاده از یک سنگ نمک با نور مناسب و یا چراغ آویز تزئینی باعث زیبایی و رمانتیک شدن فضا خواهد شد.

وصل کردن هاموک

استفاده از این نوع آویز به مکان مناسبی احتیاج دارد. هاموک یا به زبان اسپانیولی هاماکا نوعی وسیله برای استراحت و خوابیدن است. جنس این آویز می تواند گوناگون باشد اما می توان گفت تکه ایی از پارچه است که از دو طرف با طناب ثابت می گردد. حتی اگر هاموک مورد استفاده هم قرار نگیرد باعث ایجاد فضایی چشم نواز و آرامش بخش خواهد شد.

قفسه بندی کردن

این روش در صورتی که گوشه و زاویه اتاق یک حالت فرو رفتگی داشته باشد بسیار کارامد خواهد بود. می توان قسمت پایین فضا را قفسه بندی نکرد تا محلی برای نگه داری میز پذیرایی کوچک، میزهای عسلی و یا میز طرح عثمانی و… باشد تا در مهمانی ها و مراسم در دسترس باشند.

صفحات دکوراتیو

با استفاده از صفحات دکوراتیو فضایی زیبا در گوشه و کنار اتاق ایجاد کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید در این اتاق خواب از صفحات طرح چوب به همراه گیاه استفاده شده تا فضایی طبیعی ایجاد گردد. شما هم با سلیقه خود می توانید صفحات مختلف با جنس ها و طرح های گوناگون را انتخاب کنید. هم چنین استفاده از این روش باعث ایجاد فضایی در پشت صفحات برای نگه داری اشیا و لوازم می گردد.

استفاده از مبل و جایگاه

گوشه ها و زاویه های اتاق می توانند مکانی برای برطرف خستگی و یا صرف یک نوشیدنی باشند. جایگاه ها و مبل های راحتی و یا جایگاه ماساژور می توانند در این قسمت قرار بگیرند.

پوشش دهی فضا با میز

یکی دیگر از پیشنهادها برای پر کردن فضاهای خالی استفاده از میزهای مثلثی است. این میزهای سه گوش در کنج و زاویه قرار می گیرند و مکانی ایده آل برای قرارگیری گیاهان و چراغ های تزئینی و آباژورها هستند. با این کار هم فضای خالی اتاق را پوشش داده اید و هم محیطی آرام و دل نشین بوجود آورده اید.

اشیاء آنتیک بزرگ

با توجه به سلیقه شخصی و تمایلاتی که دارید می توانید با استفاده از اشیاء قدیمی و آنتیک موجود در انباری خود و یا خریداری آن ها فضایی جذاب و ویژه در خانه خود ایجاد کنید. فروشگاه هایی وجود دارند که اشیا و لوازم کلاسیک و آنتیک را به فروش می رسانند اما با سر زدن به انباری خانه خود یا پدر و مادر و حتی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانید اشیایی قدیمی و جذاب را انتخاب و در گوشه ها قرار دهید. درتصویر مشاهده می کنید که یک قفس پرنده ، سه پایه آنتیک و یک شی سبز رنگ که توجه مهمانان را به خود جلب می نماید و می پرسند آیا این چه چیزی می تواند باشد در زاویه اتاق قرار داده شده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 602

به "روش های تزئین گوشه و کنار خانه با ایده های خلاقانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تزئین گوشه و کنار خانه با ایده های خلاقانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید