سامانه دستیابی به داروهای کمیاب در اصفهان راه اندازی می گردد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حسن جانثاری گفت: به زودی یک سامانه ای ایجاد می کنیم و موجودی داروهای بیماران خاص در آن درج می گردد و بیماران می توانند به جای تماس با معاونت غذا و دارو با مراجعه و ثبت در این سامانه و درج اطلاعاتشان به محض موجود بودن هر دارویی با آنها تماس گرفته و طبق لیست انتظار داروها تخصیص می یابد.

سامانه دستیابی به داروهای کمیاب در اصفهان راه اندازی می گردد

وی بیان داشت: این سامانه با توجه به شرایط بحرانی کنونی و پیش بینی برای آینده که شاید با کمبود دارو روبرو شویم، راه اندازی می گردد.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی اصفهان خاطرنشان کرد: نمی توانم با قاطعیت بگویم که در یکی دو ماه آینده وضعیت موجودی داروی بیماران خاص مثل وضعیت فعلی است اما تمام هم و غم وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تامین داروی این بیماران و داروهای اساسی و اصلی است که با نبود آن و عدم مصرف، بیماران دچار آسیب می شوند.

وی اضافه نمود: امروز وزارت بهداشت به جای واردات، مکمل ها، قرص های ویتامینی و قرص هایی که مشابه داخلی دارد، واردات داروهای خاص و داروهایی که مشابه داخلی ندارد را در اولویت قرار داده است.

جانثاری گفت: به عنوان مثال یک هفته یکی از داروهای بیماران خاص نبود که با پیگیری های شبانه روزی امروز توانستیم آن را وارد کنیم.

وی با اعلام اینکه اگر چه در شرایط بحرانی به سر می بریم اما در سال های اخیر نیز تحریم داشتیم و وزارت بهداشت موفق به واردات دارو شد، اضافه نمود: امروز نگرانی در حوزه سوء استفاده برخی از سودجویان و ایجاد بازار سیاه دارو وجود ندارد زیرا هیچ گاه در اصفهان بازاری مشابه ناصر خسرو نداشتیم.

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی اصفهان با بیان اینکه در این ماه شاهد کمبود برخی اقلام دارویی بودیم، گفت: تعداد تماس های مردم در این چند ماه بیشتر به دلیل نبود دارو است که از سوی معاونت غذا و دارو پیگیری می گردد.

وی ادامه داد: بیماران خاص نگرانی بابت تامین داروهای خود نداشته باشند و در حال حاضر داروی این بیماران موجود است.

جانثاری با اعلام اینکه امروز اصفهان قطب فراوری داروهای طبیعی و گیاهی است و پس از آن در حوزه آنتی بیوتیک های خوردنی بیشترین میزان فراوریات را داریم، اضافه نمود: حدود 16 کارخانه فراوری دارو، 60 شرکت توزیع دارو و بیش از 800 داروخانه در استان اصفهان فعال است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 17

به "سامانه دستیابی به داروهای کمیاب در اصفهان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه دستیابی به داروهای کمیاب در اصفهان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید