سفر هایکو ماس به لیبی برای ملاقات با ژنرال حفتر

به گزارش مجله فضای وب، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست لیبی در برلین به این کشور سفر نموده تا فرمانده شبه نظامیان لیبی که خود را فرمانده ارتش می خواند، برای برقراری آتش بس در این کشور متقاعد کند.

سفر هایکو ماس به لیبی برای ملاقات با ژنرال حفتر

از سفر با تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایرنویه پرسه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست صلح لیبی در برلین می خواهد خلیفه حفتر ، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را برای ایجاد یک آتش بس در این کشور متقاعد کند.

این مقام آلمانی صبح امروز و قبل از سفر اعلام نشده خود به لیبی برای ملاقات با خلیفه حفتر تاکید نمود که هر دو جناح درگیر در لیبی باید در فرمت مذاکراتی که توسط سازمان ملل پیشنهاد شده است شرکت نمایند. این نشست قرار است روز یکشنبه در برلین و با حضور شرکت نمایندگان بین المللی برگزار گردد.

هایکو ماس بیان کرد که با رویکرد صلح برلین، مدتهاست که بهترین فرصت برای ورود به مذاکرات صلح برای لیبی امکان پذیر شده است.

وی اضافه کرد: ما ماه هاست در این باره مذاکراتی را انجام می دهیم که چگونه می توانیم از جریان مرگبار سلاح و مبارز از خارج به لیبی جلوگیری کنیم. ما برای روز یکشنبه همه بازیگران مهم بین المللی را برای شرکت در نشست برلین دعوت نموده ایم.

هایکو ماس در آستانه برگزاری این نشست به نمایندگی از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا با خلیفه حفتر مذاکره می نماید.

وزیر امور خارجه آلمان دراین باره گفت که پیغام برلین واضح است و آن این است که این درگیری ها به هیچ عنوان به صورت نظامی حل نخواهد داشت. حالا پنجره ای باز می گردد تا این درگیری ها در سایه نظارت بین المللی برطرف گردد.

هایکو ماس همچنین تاکید نمود: من امیدورم که احزب درگیر از این فرصت استفاده نمایند تا آینده لیبی دوباره در دستان آن ها قرار گیرند. برای این منظور این کشور حالا به یک آتش بس واقعی احتیاج دارد. ضمناً دو حزب درگیر نباید از شرکت در این فرمت پیشنهادی برای مذاکرات خودداری نمایند. این نه تنها انتظار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا بلکه همچنین به نفع مردم لیبی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 655

به "سفر هایکو ماس به لیبی برای ملاقات با ژنرال حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هایکو ماس به لیبی برای ملاقات با ژنرال حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید