سلام به ناهید در 7.5 صبح

به گزارش مجله فضای وب، در مقابل ادعاهای پرتاب ناموفق ماهواره ایران وزیر ارتباطات روزگذشته خبرنگاران را به ملاقات با ماهواره ناهید1 برد

سلام به ناهید در 7.5 صبح

پس از جنجال ها و خبرهای ضدو نقیضی که با ادعای ناپیروز بودن پرتاب ماهواره ناهید 1 منتشر شد 7.5 صبح روز گذشته وزارت ارتباطات برنامه ای را برای بازدید خبرنگاران از این ماهواره ایرانی در پژوهشگاه فضایی ایران ترتیب داد. محمدجواد آذری جهرمی که روز گذشته سلفی خود با ناهید 1 را هم در شبکه های اجتماعی با کپشن من ماهواره ناهید 1 همین الان، صبح بخیر آقای دونالد ترامپ منتشر کرد در جمع خبرنگاران گفت: مراحل انتهایی تحویل ماهواره ناهید به وزارت دفاع در حال انجام است اما این ماهواره هنوز پرتاب نشده است.

جهرمی با تأکید بر اینکه ماهواره ناهید 1 صحیح و سالم در اتاق تمیز و در حال انجام آزمایش های نهایی است و همین جا به آن سلام می کنیم، اعلام کرد: این ماهواره آماده تحویل به وزارت دفاع است و هر زمانی که دوستان ما در وزارت دفاع اعلام آمادگی کنند برای طی فرایند در مدار قرار دریافت تحویل داده خواهد شد.

او درباره جنجالی که آمریکایی ها درباره این ماجرا به راه انداخته اند و حتی ترامپ درباره آن توییت کرده است، هم تأکید کرد: ایده ای درباره اظهارنظر آمریکایی ها درباره بحث پایگاه فضایی سمنان ندارم و بهتر است وزیر دفاع که حوزه مسئولیتشان است، در این باره صحبت کنند، اما چیزی که می شد امروز دید این است که ماهواره ناهید اینجاست و هنوز تحویل داده نشده اسـت؛ البته مراحل انتهایی تحویل آن در حال انجام است.

  • هدف: مدار 250 کیلومتری زمین

ماهواره ناهید 1 قرار است در مدار 250کیلومتری زمین قرار بگیرد. پیش از این پرتاب 2 ماهواره دیگر ایران برای قرار دریافت در مدار 500 کیلومتری زمین با ماهواره بر ایرانی با شکست روبه رو شده بود و به همین خاطر خیلی ها در انتظار پرتاب این ماهواره جدید هستند.

در واقع هر چند نوع ماهواره و فعالیت آن مهم است، اما مسئله با اهمیت بیشتر دسترسی پیدا کردن به فناوری ارسال ماهواره به این مدار است که در اختیار کشورهای معدودی قرار گرفته است. به همین خاطر تلاش های ایران برای پرتاب ماهواره با وجود شکست، باعث خشم مقام های آمریکا ازجمله شخص ترامپ شده است. پیروزیت ایران می تواند راستا دانشمندان کشورمان را برای تولید تعداد زیادی از این ماهواره ها و داشتن مجموعه ای از منظومه های ماهواره های ارتباطی در لایه لئو هموار کند که می تواند نیازهای ارتباطی و دیتای کشور به وسیله آنها برطرف شود.

  • جنجال ترامپ

ترامپ جمعه شب در توییتی مشکوک نوشت: آمریکا در حادثه فاجعه باری که طی آماده سازی های نهایی در سکوی پرتاب موشک ماهواره بر سفیر در جایگاه یک در سمنان رخ داد، نقشی نداشته است. برای ایران بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم در تعیین کردن اینکه در جایگاه یک چه اتفاقی افتاده پیروز باشند. گروهی از مقام های آمریکا او را متهم کردند که اسناد طبقه بندی شده را افشا کرده است. به گزارش رویترز، ترامپ در واکنش به انتقادها گفته که حق این کار را داشته است. وزیر ارتباطات در رابطه با اظهارنظر آمریکایی ها روز گذشته گفت: درباره پایگاه سمنان فکر می کنم مناسب تر باشد که وزیر محترم دفاع که حوزه مسئولیت ایشان است، اظهارنظر کنند.

او اما در واکنش به توییت ترامپ گفت: آقای ترامپ اظهار کرده بودند که ما دخل و تصرفی بر انفجاری که ادعا کرده بودند در پایگاه فضایی سمنان رخ داده، نداریم. علاقه مندم به عنوان یک ایرانی بگویم که اگر شما در انفجار ادعایی که تصاویرش را منتشر کردید، دست نداشتید، اما مطمئن باشید به دلیل تجاوزی که به آب های ما داشتید، نیروهای مسلح ما پهپاد شما را سرنگون کردند. اگر هم تصاویری با این کیفیت دارید، ما علاقه داریم که تصاویر لحظه اصابت پهپادتان را هم منتشر کنید که کروکی دقیق محل سقوطش استخراج شود که برای افکار جامعه جهانی مناسب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 333

به "سلام به ناهید در 7.5 صبح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلام به ناهید در 7.5 صبح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید