تور قطر ارزان: شرایط اخذ ویزای قطر برای ایرانیان

به گزارش مجله فضای وب، قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه به شمار می رود که همیشه میزبان مسافران زیادی با اهداف مختلف است. اخذ ویزا علاوه بر خرید بلیط و رزرو هتل از شرایط سفر به قطر محسوب می گردد. اگر مسافر این کشور خاورمیانه هستید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید و هر آنچه باید درباره شرایط اخذ ویزای قطر بدانید را در این مطلب بخوانید.

تور قطر ارزان: شرایط اخذ ویزای قطر برای ایرانیان

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

انواع ویزای قطر

به طور کلی ویزای قطر در دو نوع بلند مدت (type D) و کوتاه مدت (type C) صادر می گردد. ویزای کوتاه مدت قطر حداکثر 3 ماهه و ویزای بلند مدت برای بیش از 3 ماه صادر خواهد شد. با داشتن ویزای کوتاه مدت، شما اجازه 30 روز اقامت در خاک قطر را به صورت یک بار ورود دارید. در صورت احتیاج به مدت زمان بیشتر برای اقامت قطر می توانید درخواست تمدید ویزا بدهید. اگر درخواست تان مورد پذیرش قرار بگیرد، ویزای شما به مدت یک ماه دیگر تمدید خواهد شد و در مجموع اجازه 59 روز اقامت در خاک قطر را خواهید داشت.

اگر این مدت هم برای اقامت شما کافی نباشد، دوباره امکان درخواست تمدید ویزا را ندارید و باید برای اقامت بیشتر حتما دعوتنامه داشته باشید تا با شرایطی متفاوت درخواست نوع دیگری از ویزای قطر را بدهید.

صفر تا صد اخذ ویزای قطر

در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چرا قبل از اقدام برای اخذ ویزا، باید خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را انجام دهیم.

شهروندان بسیاری از کشورها تنها با در دست داشتن پاسپورت خود می توانند به قطر بروند و احتیاجی به ثبت نام ویزا پیش از سفر ندارند و با توجه به کشور مبدا با سه حالت کلی روبرو هستند:

  • در یک دوره 6 ماهه بدون احتیاج به ویزا، اجازه اقامت 3 ماهه خواهند داشت،
  • طی مدت 3 ماه بدون احتیاج به ویزا می توانند یک ماه در این کشور اقامت داشته باشند.
  • در بدو ورود و در فرودگاه های قطر برای آن ها ویزا صادر خواهد شد و با داشتن این نوع ویزا در یک دوره 3 ماهه اجازه اقامتی 30 روزه را در این کشور دارند.

اما کشور ما در این مورد چه وضعیتی دارد و شرایط ویزای قطر برای ایرانیان به چه صورت است؟ ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که شهروندان آن پیش از سفر باید برای دریافت ویزای قطر درخواست بدهند. این درخواست نیز به صورت اینترنتی ثبت خواهد شد و در مدت 24 ساعت پس از ارائه مدارک از سمت متقاضی، ویزای مورد نظر برای وی ایمیل خواهد شد.

شرایط و مدارک دریافت ویزای قطر برای ایرانیان نیز مانند شهروندان کشورهای دیگر است و تفاوت خاصی ندارد. در ادامه به آنالیز این شرایط پرداخته و درباره هر مورد توضیح مختصری ارائه می کنیم.

تمکن اقتصادی

تمکن ویزای قطر مبلغ 5000 ریال قطر برای هر نفر است که گواهی آن باید به وسیله مدیر شعبه صادرکننده مهر و امضا گردد.

گردش حساب

گردش حساب مورد احتیاج برای ویزای قطر محدود به گردش سه ماهه آخر حساب متقاضیان است و منظور از آن مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست، بلکه تعداد تراکنش ها مد نظر قرار می گیرد. بنابراین هرچه این تعداد بیشتر باشد، متقاضی شانس بالاتری برای اخذ ویزا قطر خواهد داشت.

پاسپورت متقاضی

پاسپورت متقاضی ویزای قطر باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

بلیط سفر

برای درخواست ویزای قطر باید بلیط هواپیما قطر را ارائه دهید و بر روی سایت بارگذاری کنید.

واچر هتل

در هنگام درخواست ویزای قطر باید واچر هتل قطعی شده را بر روی سایت بارگذاری کنید. این واچر باید برای مدت حداکثر 30 روز رزرو شده باشد.

کارت واکسن

برای سفر به قطر، داشتن کارت واکسیناسیون یکی از واکسن های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا و یا سینوفارم اجباری است. توجه داشته باشید، کسانی که واکسن سینوفارم دریافت نموده اند، باید تست منفی PCR را حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز از آزمایشگاه ها و مراکز مورد تایید وزارت بهداشت ارائه دهند.

بیمه مسافرتی

اسکن و یا عکس واضح تمامی این مدارک که با موبایل گرفته شده است، باید قبل از سفر بر روی سایت بارگذاری گردد. در صورت تایید از سوی دولت این کشور، ویزای قطر پس از پرداخت هزینه آن ظرف مدت 24 ساعت برای متقاضی صادر خواهد شد.

باید گفت که به طور معمول ریجکت ویزای قطر وجود ندارد، مگر اینکه نوع ویزای درخواستی خود را به اشتباه اعلام نموده باشید.

سفر به قطر بدون ویزا برای جام جهانی

ولی در این میان شرایطی نیز وجود دارد که می توان سفر به قطر را بدون ویزا تجربه کرد. در ایام جام جهانی 2022 قطر این کشور صدور ویزای توریستی عادی خود را متوقف نموده و هیا کارت (Hayya Card) را به عنوان جایگزین این نوع ویزا معرفی نموده است.

از تاریخ اول نوامبر 2022 تا 23 ژانویه 2023 شما نمی توانید ویزای توریستی قطر را بگیرید و حتما باید برای سفر توریستی به این کشور نسبت به دریافت حیا کارت اقدام کنید. شرایط گرفتن هیا کارت که یک کارت الکترونیکی است، رزرو هتل های قطر و خرید بلیط مسابقات جام جهانی است. اگر برایتان سوال شده باید بگوییم که صرف نظر از اینکه به تماشای مسابقات می روید یا خیر، برای سفر به قطر در این بازه زمانی داشتن هیا کارت به منزله داشتن ویزای توریستی و در پی آن دو شرط بلیط مسابقات جام جهانی و رزرو هتل الزامی است.

دولت قطر این تصمیم را گرفته تا مسافران جام جهانی را به خوبی مدیریت کند و برترین میزبانی را در طول این مسابقات داشته باشد.

قیمت ویزای قطر

اما قیمت ویزای قطر چقدر است؟ باید گفت نرخ ویزای قطر بسته به نوع آن و اینکه کشور مبدا متقاضی ویزا کجاست، می تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد.

برای مثال، قیمت ویزای توریستی قطر مبلغ 200 ریال قطر است، در حالی که صدور ویزا برای شهروندان کشورهای GCC یا شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مبلغ 100 ریال قطر محاسبه می گردد. توجه داشته باشید که ویزای 4 روزه ترانزیت قطر یا ویزای دیپلماتیک رایگان هستند.

تا به اینجای مقاله درباره شرایط اخذ ویزای قطر و بعلاوه ویزای قطر برای ایرانیان صحبت کردیم و شرایط مختلف را به اختصار توضیح دادیم. اگر مایل هستید که اطلاعات بیشتری در خصوص قطر و جام جهانی 2022 به دست آورید، مقاله راهنمای سفر به جام جهانی 2022 قطر را مطالعه کنید.

اگر شما هم تجربه سفر به قطر، حضور در دوره های قبلی جام جهانی و یا اطلاعاتی در خصوص شرایط برگزاری جام جهانی قطر دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

peyman dehghan

منبع: فلای تودی
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2088

به "تور قطر ارزان: شرایط اخذ ویزای قطر برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: شرایط اخذ ویزای قطر برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید