صباغی: گفتند برای برکناری ات تحت فشاریم، حضور زنان در زورخانه مثل قاطی کردن آبگوشت و پیتزا است!

به گزارش مجله فضای وب، رییس برکنار شده هیات ورزش های زورخانه ای استان تهران می گوید مسئولان اداره کل ورزش تهران به او گفته اند به دلیل بعضی فشارها مجبور به برکناری اش شده اند.

صباغی: گفتند برای برکناری ات تحت فشاریم، حضور زنان در زورخانه مثل قاطی کردن آبگوشت و پیتزا است!

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

عباس صباغی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره چرایی برکناری اش از ریاست هیات ورزش های زورخانه ای تهران در آخرین روز کاری مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای، اظهار کرد: جوهری از جنس این رشته نبود و فلسفه ورزش های زورخانه ای را نمی شناخت. اقدامات او پس از یک سال باعث شد با وی اختلاف پیدا کنیم. او قصد داشت بانوان را وارد این رشته کند یا بحث برگزاری قویترین مردان در گود یا مسابقات ساحلی را دنبال کند که اصلا سنخیتی با سنت و آداب حاکم بر ورزش های زورخانه ای و تار و پود آن نداشت. همین مسائل باعث شد با او به اختلاف بخوریم.

رییس برکنار شده هیات ورزش های زورخانه ای تهران، اضافه نمود: اختلاف ما با او بر سر مخالفت با ورود بانوان به این رشته به اوج خود رسید. او نیز بر همین اساس اتهاماتی را به صورت مکتوب به من وارد کرد و گفت با ضد انقلاب ها در ارتباط هستیم، در صورتیکه ما بخاطر حراست از آداب و سنن ورزش های زورخانه ای مخالف ورود بانوان به این رشته بودیم. پس از این اتفاق از او شکایت کردم و به او گفتم باید در دادگاه اتهاماتی که به من زدی را ثابت کنی.

صباغی اظهار داشت: پرونده در حال طی کردن مراحل خود بود تا اینکه هفته گذشته از اداره کل ورزش تهران از طرف پریچهره با من تماس گرفتند و گفتند مسئولان ورزش از بالا فشار آورده اند و با این بهانه که چرا از جوهری شکایت نموده ام خواهان برکناری من شده اند. هدفشان این بود که با دادن حکم برکناری هم من را تنبیه نمایند و هم با این کار شکایت من از جوهری بی اثر گردد، در حالیکه نمی دانستند من به عنوان شخصیت حقیقی و نه به عنوان رییس هیات ورزش های زورخانه ای اقدام به شکایت نموده بودم . به من گفتند مسئولان گفته اند چرا بدون هماهنگی ما از رییس فدراسیون شکایت نموده است.

وی ادامه داد: روز شنبه پس از جلسه ای که در اداره کل ورزش تهران داشتیم به پریچهره زنگ زدم که اینبار خود او به من گفت ما تحت فشار هستیم که شما را برکنار کنیم. بهتر است استعفا بدهی تا در پرونده فعالیتت حکم برکناری نباشد و به وجهه ات آسیبی نرسد من هم در جواب گفتم فردا به شما خبر می دهم اما ده دقیقه بعد معاون پریچهره از اداره کل ورزش تهران تماس گرفت و گفت چه شد استعفا را نوشتی؟ به او گفتم قرار شد تا فردا جواب بدهم که او گفت نه همین الان باید استعفا بدهید. من هم در پاسخ گفتم من استعفا نمی دهم هر کاری که می خواهید انجام دهید. حتی پریچهره به من گفت استعفا را بنویس و تاریخ آن را برای پنج شنبه (دو روز قبل) بزن که من قبول نکردم استعفا بدهم و در نهایت بعد از ظهر همان روز از دوستان شنیدم برکنارم نموده اند و سرپرست جدید هم انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ورود افرادی غیر از خانواده ورزش های زورخانه ای و تصمیم گیری این افراد باعث ضربه به صندلی این رشته شده است، گفت: دلایل مخالفت ما با حضور زنان در این رشته جنسیتی نبود و اعتقاد داریم بانوان باید در تمامی زمینه ها پیشتاز باشند اما ما با سنت شکنی مخالف بودیم. ما نه تنها ورود زنان، بلکه هر نوآوری در ورزش های زورخانه ای را سم مهلک برای این رشته و سنت حاکم بر آن می دانیم. مثل این است که بگوییم به 33 پل اگر 4 پل دیگر اضافه گردد زیباتر می گردد. مگر می گردد آبگوشت را با پیتزا مخلوط کرد؟ نباید به اسم نوآوری به سنت ها و صندلی واقعی شان خدشه وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1351

به "صباغی: گفتند برای برکناری ات تحت فشاریم، حضور زنان در زورخانه مثل قاطی کردن آبگوشت و پیتزا است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صباغی: گفتند برای برکناری ات تحت فشاریم، حضور زنان در زورخانه مثل قاطی کردن آبگوشت و پیتزا است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید