صحن مجلس راه های تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم را آنالیز می نماید

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت که صحن مجلس راههای تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان معین و اقدامات عملی آنها را آنالیز می نماید.

صحن مجلس راه های تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم را آنالیز می نماید

نورمحمد تربتی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع جلسه امروز کمیسیون آنالیز عملکرد بودجه مصوب سال 1397 وزارت جهاد کشاورزی و احتیاجهای بودجه ای جهت اجرای احکام قانونی بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال 1398 کل کشور بود.

تربتی نژاد با اشاره به حضور معاون برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه به نقل از وی در مورد عملکرد بودجه 97 بخش کشاورزی گفت: بودجه مصوب بخش کشاورزی در سال 97 متناسب با احکام پیش بینی شده در برنامه ششم نبوده و حدود 20 درصد مورد احتیاج بوده است. بودجه تخصیصی به بخش کشاورزی از مصوب سنواتی سال 97 حدود 19 درصد می باشد.

لذا بودجه تخصیصی سال 97 تکافوی احتیاجهای زیرساختی و توسعه ای بخش کشاورزی را ننموده است. به همین علت طرح های آبی و خاکی مربوط به انتقال، ذخیره آب، آبیاری نوین، قنوات و... اجرا نشده است.

نماینده مردم نکا و بهشر در مجلس امکان افزایش نرخ تضمینی خرید گندم را از موضاعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون دانست و ادامه داد: گندم خریداری شده از کشاورزان به مقدار 7.5 میلیون تن با نرخ کیلویی 665 تومان برای مصارف انسانی و به مقدار سه میلیون تن با نرخ 900 تومان برای مصارف صنوف و صنعت استفاده می گردد. گرانتر شدن نرخ گندم موجب فشار اقتصادی به مصرف کنندگان می گردد. لذا تامین اعتبار ناشی از افزایش نرخ گندم احتیاج به افزایش نرخ نان و سایر فرآورده های مربوط به گندم دارد.

وی در خاتمه گفت: در جلسه امروز مقرر شد در آنالیز لایحه بودجه سال 98، صحن مجلس راه های تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم و حمایت از تولیدات کشاورزی و کشاورزان تعیین و اقدامات عملی آنالیز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 112

به "صحن مجلس راه های تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم را آنالیز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحن مجلس راه های تامین منابع مورد احتیاج برای واقعی کردن نرخ خرید تضمینی گندم را آنالیز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید