صدور نساجی سنتی و روستایی به مالزی به وسیله مسافران، نخستین المپیاد ورزشی روستایی برگزار می گردد

به گزارش مجله فضای وب، معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: فناوری های بومی کشور در شهرها مستقر شده اند در حالی که کشورهای بزرگ و گردشگری جهان بر پایه فناوری های بومی و روستایی به اقتصاد خود یاری می نند.

صدور نساجی سنتی و روستایی به مالزی به وسیله مسافران، نخستین المپیاد ورزشی روستایی برگزار می گردد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، ناصر زرگر عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره عرضه پوشاک ملی ایران با رویکرد احیای فن آوری های بومی گفت: در حوزه مناطق محروم اغلب با روستایی ها کار داریم و پس از انقلاب صنعتی در کشورهای صنعتی فناوری را تلفیق با اقتصاد شهر کردند و با مهاجرت روبرو شدند اما بسیار زود فناوری را با روستا نیز تلفیق کردند و امروز همه زنجیر ارزش در اقتصاد روستا شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: همه افرادی که در جامعه محلی زندگی می نمایند رقابت در سطح جهانی را درک می نمایند اما در ایران به این دلیل که فناوری تنها با شهر تلفیق شده ما شاهدیم که محصولات روستایی از سوی شهر تأمین می شود، اغلب منافع زنجیره به شهرها بازمی شود پس طبیعی است که ما شاهد مهاجرت باشیم.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی گفت: بیش از 11 میلیون نفر حاشیه نشین داریم و دلیل آن فقر علمی و فناوری در جوامع عشایر ماست، دولت ها نیز نگاه واجد غلطی به این موضوع داشتند در حالی که بر اساس آنالیز ها به این نتیجه رسیدیم که باید به بازگشت فناوری به روستاها فکر کنیم.

وی توضیح داد: ایران یک کشور تاریخی است و سرمایه پنهان با نام فناوری های بومی دارند که این فناوری ها پایه گردشگری در کشور است، کشوری مانند مصر، فرانسه و ایتالیا اگر گردشگر بسیاری دارند برای این فناوری های بومی آن کشورهاست، ورزش های سنتی و محلی در کشورهای خارجی با ابزار نوین به شکل یک بازی نوین درآورده اند و از آن محل درآمد کسب می نمایند.

زرگر بیان نمود: نخستین المپیاد ورزش روستایی کشور را برگزار می کنیم، برای بخش روستایی همچون جشنواره فجر جشنواره موسیقی را در نظر داریم، برای کشف استعدادهای محلی نیز برنامه هایی در نظر گرفته ایم، فعالان این حوزه نباید ناامید شوند.

صدور نساجی سنتی و روستایی به مالزی به وسیله مسافران

نفیسه اروجی دبیر نخستین جشنواره عرضه پوشاک ملی گفت: همه هزینه های این جشنواره از جیب شخصی بوده، این هزینه ها باید صرف روستا شود و این بیرجند و سیستان و بلوچستان در این جشنواره آمدند اما حتی یکی از سازمان ها ما را قابل ندانست که درب را برای ما باز کند، 6 ماه در این راستا کوشش کرد، بانوان بیرجند و سیستان را در نشست صنایع دستی سال گذشته شناختیم،

وی اضافه کرد: نساجی سنتی را 20 روز پیش از نمایشگاه تهران به مالزی توسط مسافران صادر کردیم، اتاق بازرگانی و شورای بانوان بستر مذاکرات برای ما فراهم کردند اما زمانی که به دنبال حمایت یک سازمان می رویم نخستین گزینه جلوی ما وام بوده، کار بنده با وام برطرف نمی شود، در حال حاضر با جنگ اقتصاد دست و پنجه نرم می کنیم و در این جنگ نیز بانوان پیشتاز هستند.

دبیر نخستین جشنواره عرضه پوشاک ملی گفت: نخست منفعت اجتماعی شامل حال ما می شود، ما این پروژه را با استفاده از 2 بستری که ایجادشده در 3 استان دیگر شروع کردیم، با افتخار می گویم که در کمتر از 3 ماه بازگشت سرمایه برای بخش خصوصی داشته ایم.

وی توضیح داد: اگر این تکلیف بخواهد این گونه پیش برود مسائل بانوان ما بیش از این می شود و کارهایمان شعاری می شود، در این پروژه به صورت پایلوت اشتغال 50 نفر را بدون تسهیلات پایدار کردیم، اگر همین امروز بنده هم از این پروژه حذف شوم این پروژه کار خود را ادامه می دهد.

اروجی بیان نمود: مسائل حوزه بانوان روستایی باید توسط مسئولان برطرف شود ، امروز به جایی رسیده ایم که برای ما حتی یک بنر هم چاپ نکردند و تا این حد ما را جدی نگرفتند، در مجوز نیز با بسیاری از اصناف با مسائلی روبرو هستیم.

باید تکیه بیشتری بر صنایع روستایی داشته باشیم

زهرا اخوان نسب رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: طبیعی است که در نخستین برگزاری همراهان کم باشند، اگر بر بحث روستایی و هنرهای روستایی معترض هستند به دلیل این است که این مسئله هنوز چندان شفاف سازی نشده و اطلاعات اغلب مردم و مسئولان زیاد نیست، این هنرهای روستایی و دستی احتیاج به این دارد که بیش از پیش مطلع سازی شود.

وی اضافه کرد: امروز دیگر زمان آن نیست که وظایف را به گردن سازمان ها بیندازیم، در یک کشوری قرار گرفته ایم که نعمت فراوان بوده اما مدیریت ما در کشور ضعیف است، ما هنوز شاید به دلیل این که تکیه بر نفت داشته ایم خودکفا نشده ایم و اگر روزی دریچه های نفت را ببندند آن روز به این فکر می افتیم که چگونه درآمد زایی کنیم.

رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امیدواریم که این صنایع تقویت شود و بتوانیم بر آن تکیه بیشتری داشته باشیم، زنان نیز در این حوزه کوشش بسیار داشته اند اما بانوان ما نسبت به آقایان عقب تر هستند و خطاهایی وجود دارد که این خطاها باید به مرور زمان برطرف شود، بخش عمده صنعت روستایی در دست بانوان است پس بانوان روستایی را تقویت کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 488

به "صدور نساجی سنتی و روستایی به مالزی به وسیله مسافران، نخستین المپیاد ورزشی روستایی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور نساجی سنتی و روستایی به مالزی به وسیله مسافران، نخستین المپیاد ورزشی روستایی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید