طراحی داخلی وخارجی زیباترین مساجد جهان ، معماری اسلامی

به گزارش مجله فضای وب، مساجد بعنوان سمبل معماری اسلامی، نقش بسیار مهمی در نشان دادن و منعکس کردن قدرت پروردگار عظیم و مهربان در جهان ایفا می نمایند و به هیچ عنوان نباید در طراحی آنها کمی و کاستی وجود داشته باشد. زیباترین مساجد جهان عمدتا به وسیله توجه به کیفیت بالای کارهای هنری و تمرکز بروی ارزش های والای زیبایی شناختی، توانسته اند به طرحی بسیار پیروز در زمینه نشان دادن عظمت پروردگار دست پیدا نمایند. در هنر اسلامی، این زیبایی ها عمدتا به وسیله طرح هایی با اشکال بسیار پیچیده و زینت کاری های فراوان نشان داده می گردد. اما مساجد امروزی تفاوت هایی از نظر طراحی داخلی و خارجی با مساجد قدیمی دارند. در مساجد امروزی، طراحان عمدتا بروی ایجاد ظاهری اعجاب انگیز در نمای خارجی مسجد توجه می نمایند و فضای داخلی را با توجه به نیازهای روز و استفاده نماینده های واقعی مسجد طراحی می نمایند، به عبارت دیگر در نمونه های امروزی بیشتر طراحان اسلامی بر این عقیده هستند که از مساجد علاوه بر عبادت باید بعنوان مرکزی برای توسعه جامعه اسلامی نیز استفاده کرد.

طراحی داخلی وخارجی زیباترین مساجد جهان ، معماری اسلامی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

همانطور که می دانید یکی از احتیاجهای اساسی بشر، علاقه به بودن در یک محیط آرامش بخش و زیبا است. به همین دلیل زیباسازی فضای مسجد باید بعنوان بخش مهمی از طراحی داخلی مسجد شناخته گردد. بسیاری از مساجد این زیباسازی را عملا فقط به صرف تزیین دکوراسیون مسجد پس از اتمام طراحی داخلی انجام می دهند که نتیجه آن می تواند به کمبود حس احتیاج بشر به بودن در چنین محیط آرامش بخش و زیبایی منجر گردد. یک طراحی داخلی زیبا و عرفانی به شکلی کامل می تواند پیوندی محکم بین شخص و فضای محیطی که در آن قرار گرفته ایجاد کند بطوریکه او احتیاج به حضور در چنین مکان هایی را شدیدا در وجود خود احساس خواهد نمود. در شکل های زیر طرح هایی بسیار زیبا و فاخر از نمای داخلی و خارجی مساجد موجود در دنیا را مشاهده خواهید کرد به بهترین شکل ممکن معماری ناب اسلامی را به نمایش می گذارند.

منبع: اتاق
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1224

به "طراحی داخلی وخارجی زیباترین مساجد جهان ، معماری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی وخارجی زیباترین مساجد جهان ، معماری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید