عربستان از تعهدسپاری آمریکا به همکاری دفاعی با ریاض استقبال کرد

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بامداد جمعه (به وقت تهران) در گزارشی به نقل از مقامات عربستان گفت که ریاض از سخنان بایدن درباره پایبندی ایالات متحده به همکاری با عربستان برای دفاع از حاکمیت و مقابله با تهدیدهایی که این کشور را هدف قرار می دهد، استقبال می کند.

عربستان از تعهدسپاری آمریکا به همکاری دفاعی با ریاض استقبال کرد

واس به نقل از بیانیه دولت سعودی افزود که عربستان همچنین بر موضع ثابت خود در حمایت از راه حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن تأکید می نماید و از اعلام حمایت آمریکا از تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران یمن از جمله تلاش های مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن استقبال می کند.

ریاض همچنین مدعی شد که عربستان در این زمینه گام های مهمی را برای پیشرفت فرایند سیاسی از جمله اعلام یکجانبه آتش بس از سوی نیروهای ائتلاف در پاسخ به دعوت دبیرکل سازمان ملل برداشته و امیدوار است با همکاری بایدن رییس جمهوری و تیموتی لیندرکینگ نماینده آمریکا در امور یمن و نیز سازمان ملل و تمامی طرف های یمنی و کشورهای ائتلاف به یک راه حل سیاسی فراگیر در یمن بر پایه قطعنامه 2216 شورای امنیت و طرح صلح شورای همکاری خلیج فارس و نتایج گفتگوهای ملی یمن دست یابد.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با حضور در وزارت امور خارجه این کشور در سخنانی بر همکاری با سازمان ملل متحد برای ارسال کمک های انسان محبت آمیز به یمن تاکید و اعلام کرد که حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی ائتلاف سعودی علیه یمن منتقل می شود.

این در حالی است که ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی از چند سال پیش با چراغ سبز و کمک های آمریکا یمن را مورد حمله قرار داد تا جایی که این کشور اکنون با بدترین فاجعه انسانی در جهان روبروست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1458

به "عربستان از تعهدسپاری آمریکا به همکاری دفاعی با ریاض استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان از تعهدسپاری آمریکا به همکاری دفاعی با ریاض استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید