علی نژاد: کشتی در سال 99 ردیف بودجه دارد، بضاعت ما محدود اما اولویت ما کشتی است

به گزارش مجله فضای وب، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حد بضاعت حامی کشتی خواهد بود.

علی نژاد: کشتی در سال 99 ردیف بودجه دارد، بضاعت ما محدود اما اولویت ما کشتی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مهدی علی نژاد در مراسم رونمایی از سایت جدید فدراسیون کشتی بعد از اینکه سوالاتی در خصوص طراحی جدید سایت فدراسیون کشتی از طراح سایت و رئیس فدراسیون کشتی پرسید، گفت: بسیار خوشحالم که در فدراسیون هستم. از زحمات دبیر تشکر می کنم که در مدت کمتر از یک سالی که مسئولیت فدراسیون را برعهده داشت کارها را پیگیری کرد. یکی از ویژگی های فدراسیون پیروز توسعه موازن هست. دولت الکترونیک یک ضرورت و الزام است. رونمایی از سایتی که به خوبی طراحی شده، کار خوبی است. قابلیت های خیلی خوبی این سایت دارد و فدراسیون به این سمت رفته که همه بخش ها در این سایت تجمیع گردد و در جهت دولت الکترونیک قرار بگیرد. حتما ثبت نام تیم ها در لیگ برتر، مسابقات کشوری و کلیه خدمات آموزشی در این سایت قابلیت دارد و اینها زمینه های رشد را در مجموعه ایجاد می نماید.

وی ادامه داد: ما اگر می خواهیم حرف اول را در جهان بزنیم به عنوان رشته ای که در خون ایرانی هاست باید در حوزه فنی و پشتیبانی نیز حرف اول را بزنیم و طراحی جدید سایت به همین دلیلست. برای عبور از رقبای سرسخت، این کارها اهمیت دارد، دبیر به همین دلیل حرکت می نماید و نصیرزاده نیز همین کار را می نماید. دیدگاهی بود که لیگ نباید در کشتی برگزار گردد درحالیکه اینطور نیست و هم در بحث تمرین و هم اقتصادی باید لیگ باشد. لیگ باید در خدمت تیم ملی باشد.

علی نژاد توضیح داد: بروزرسانی امکانات سخت افزاری در همین سالنی که به تازگی در آن هزینه شده تا سالنی در خور شأن کشتی باشد، با کوشش فدراسیون اجرا شده است. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در حد بضاعت، پشتیبان کشتی است و اولویت ما ورزش قهرمانی و تیم هایی است که بدرخشند. کمتر رشته ای است در ایران هست که مثل کشتی چنین قابلیتی داشته باشد. من هر یاریی بتوانم برای کشتی انجام می دهم، البته شرایط کشور خاص است و بضاعت ما محدود اما اولویت ما کشتی است.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزرات ورزش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران در خصوص تکلیف تعیین ردیف بودجه در مجلس برای کشتی، اظهار داشت: ما وقتی بودجه کشتی را با بقیه مقایسه می کنیم، تفاوت خیلی زیاد است. سال جاری هم ردیف بودجه در بودجه 99 برای کشتی تعریف شده است. ما پول محدود داریم که به دلیل مسائل کشور، دائما هم محدودتر می گردد. میزانی که بتوانیم به کشتی یاری می کنیم اما این رقم کفاف کشتی را نمی دهد. مطمئنم دبیر با جذب اسپانسر و تعریف منابع جدید و فعال کردن آنها می تواند یاری کند. مثلا می گردد درآمدی از محل دوبنده ها با آرم فدراسیون داشت. ورزش اصولا، نه تنها کشتی، بازاری کنارش دارد که عموما فدراسیون های ما بازاری کنارشان ندارند چون آنقدر درگیر مسابقه و اردو هستند، باید بتوانیم درآمدزایی کنیم. ما به دنبال این هستیم از بخش خصوصی و مردم بخشی از هزینه ها را تامین کنیم.

علی نژاد در خصوص فدراسیون هایی که از مجلس ردیف بودجه گرفته اند، گفت: برای سه فدراسیون در مجلس ردیف بودجه دیده شده و کسی با کسی شریک نشده و هرکدام بودجه جدا دارند.کشتی، تنیس و ناشنوایان این سه فدراسیون هستند. خود دوستان در مجلس چنین بحثی را پیگیری کردند و به نتیجه رسیدند، این لایحه ما نبوده است. 10 میلیارد به صورت مجزا فدراسیون های کشتی و تنیس قرار است بگیرند و سه میلیارد هم ناشنوایان.

علی نژاد توضیح داد: مکانیسم بودجه 99 نسبت به سال های قبل تغییر نموده است. تعریف بودجه سال جاری براساس عملکرد سال قبل است و شاخص هایی که تعریف شده که 57 درصد آن مربوط به مدال و قهرمانی است. رشته ها در 5 بخش تعریف شده اند. بخش اول رشته های کشتی، تکواندو و وزنه برداری که در المپیک ها مدال می گیرند. بخش دوم آنهایی که سهمیه المپیک می گیرند. بخش سوم آنهایی که مدال بازی های آسیایی می گیرند، بخش چهارم رشته هایی که در قهرمانی آسیا مدال کسب می نمایند و بخش پنجم هم آنهایی که جنبه ملی دارند. ضریب این رشته ها با امتیازشان محاسبه می گردد و در نهایت بودجه رشته ورزشی در سال 99 تعیین می گردد. تا اواسط تیر میزان بودجه را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: پولی که از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم فقط برای حقوق بوده و برای ورزش قهرمانی نبوده است. سیاست گذاری جدید در بودجه فدراسیون ها داشتیم و هدف این است که بگوییم فدراسیون ها در راستا قهرمانی حرکت نمایند.

علی نژاد گفت: در خصوص میزان بودجه احتیاج به تایید فدراسیون ها نداریم. تفاهم نامه باید امضا گردد. امضا ننمایند به آنها یاری نمی کنیم. اگر کشتی را دو فدراسیون جدا حساب کنیم، تکواندو و قایقرانی هم همین را می گویند. ما هم امتیاز آزاد و هم فرنگی را محاسبه می کنیم و در کشتی آزاد و فرنگی هر دو مدال می گیریم و این امتیاز کشتی را بیشتر می نماید که مبنای تقسیم بودجه است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش تاکید نمود: پیمانه وزارت ورزش عظیم نیست و چیزی هم که تقسیم می گردد همین طور است، هشدار دبیر در خصوص به صدا درآمدن زنگ خطر، مربوط به دستگاه های دیگر هست. هر جا بتوانیم حتی با خواهش و التماس این کار را انجام می دهیم که بخش خصوصی حامی و دولتی به ورزش یاری نمایند. ما در کنار فدراسیون ها هستیم. حمایت از عهده یک دستگاه خارج است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1066

به "علی نژاد: کشتی در سال 99 ردیف بودجه دارد، بضاعت ما محدود اما اولویت ما کشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: کشتی در سال 99 ردیف بودجه دارد، بضاعت ما محدود اما اولویت ما کشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید