لیست قیمت روز لوله مانیسمان در سایت فارس استیل

به گزارش مجله فضای وب، به صورت کلی لوله ها به دو دسته لوله مانیسمان (Mannesmann pipe) و لوله درزدار (Welded pipe) تقسیم بندی می شوند. لوله ها به آن دسته از تجهیزاتی گفته می گردد که از طریق آن می توان سیالات را از یک نقطه به یک نقطه دیگر انتقال داد.

لیست قیمت روز لوله مانیسمان در سایت فارس استیل

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز (Seamless Pipe) به نوعی از لوله های فلزی گفته می گردد که در فرایند ساخت آن ها از هیچ گونه روش جوشکاری یا خط جوشی استفاده نشده است و به طور کامل یکپارچه هستند. لوله های مانیسمان از بیلت های فولادی فراوری می شوند. در ادامه و در بخش جداگانه ای به شرح مختصری از روش فراوری لوله مانیسمان پرداخته شده است.

ممکن است گاهی در بازار و در بعضی از سایت ها لوله های مانیسمان را با عنوان لوله های مانسمان دیده و یا شنیده باشید. درواقع درست تر است تا از نام مانسمان به جای مانیسمان استفاده گردد اما به اشتباه این لوله ها به نام مانیسمان معروف شده اند؛ بنابراین در ادامه ما برای جلوگیری از ایجاد شبه و سوءتفاهم از کلمه مانیسمان استفاده می کنیم.

شرکت فارس استیل عرضه کننده انواع محصولات و تجهیزات مرتبط با صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ازجمله انواع لوله های مانیسمان و لوله های درزدار است. شرکت فارس استیل به عنوان یکی از تأمین کنندگان و وارد کنندگان لوله مانیسمان، همیشه در کوشش بوده است تا با ارائه بهترین خدمات متناسب با احتیاج مشتریان، بستری مطمئن برای خریداران باشد. علاوه بر تأمین احتیاجهای مشتریان اعم از انواع محصولات و تجهیزات، می توانید از کارشناسان شرکت فارس استیل مشاوره های تخصصی رایگان در خصوص انتخاب صحیح محصولات مورد نظرتان بگیرید.

روش ساخت و فراوری لوله مانیسمان

لوله مانیسمان روش فراوری بسیار سخت و پیچیده ای دارد به این صورت که ابتدا بیلت های فلزی را با حرارت بسیار زیاد به شکل میله فرم دهی می شوند و سپس با شلیک یک سنبه از داخل آن، به صورت لوله مانیسمان فراوری می گردد. به دلیل آن که این روش فراوری احتیاجمند تکنولوژی و دستگاه های مخصوص و پیچیده است و از طرف دیگر هزینه و وقت زیادی برای فراوری این لوله ها احتیاج است، قیمت لوله مانیسمان از لوله درزدار گران تر است.

لیست قیمت لوله مانیسمان به علت نداشتن درز خط جوش و استفاده از مواد اولیه باکیفیت بالا در ساخت آن ها توانایی تحمل فشار بالایی را دارند به همین دلیل لوله های مانیسمان در انتقال گازها و سیالات پرفشار، تأسیسات کارخانه های صنایع غذایی و دارویی که احتیاج به تحمل فشار بالا دارند و صنایع نفت و گاز استفاده می شوند. با مراجعه به سایت فارس استیل می توانید لیست قیمت لوله مانیسمان و سایر تعیینات فنی این محصول را مشاهده کنید.

مهم ترین برندهای معروف لوله مانیسمان در ایران

در ایران مهم ترین برندهای شناخته شده به دو دسته لوله های مانیسمان داخلی و لوله های مانیسمان خارجی تقسیم می شوند. در داخل ایران کارخانه لوله های کاوه دقیق ایرانیان با عنوان لوله مانیسمان کاوه و کارخانه فولاد اهواز با عنوان لوله مانیسمان اهواز شناخته شده ترین برندهای ساخت لوله های مانیسمان هستند. از طرفی دیگر کارخانه های واقع در خارج از ایران فراوریکننده لوله های مانیسمان هستند که متداولترین لوله های موجود در بازار ، لوله مانیسمان چینی هستند.

لوله های مانیسمان چینی در سایزهای استاندارد لوله مانیسمان یافت می شوند در حالی که کارخانه کاوه دقیق ایرانیان و کارخانه فولاد اهواز دارای محدودیت فراوری در ضخامت و سایز هستند. با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی فارس استیل می توانید لیست قیمت لوله های مانیسمان دقیق کاوه، اهواز و چینی را مشاهده فرمایید.

ضخامت لوله های مانیسمان

لوله مانیسمان کربن استیل بر اساس استانداردهای API 5L، ASTM A 106/A53 و ... ساخته می شوند. ضخامت لوله های مانیسمان بر اساس جدول استانداردها تعیین می گردد. در جدول استانداردهای لوله مانیسمان ضخامت ها بر مبنای رده سنجیده می شوند. رده یا SCH با ضخامت لوله های مانسمان رابطه مستقیم دارد به این معنا که با افزایش رده (Schedule) ضخامت این لوله ها نیز افزایش می یابد.

متداول ترین رده های لوله مانسمان، دو رده 40 و 80 هستند که با عنوان لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 شناخته می شوند. بعد از رده های پرکاربرد 40 و 80، دو رده 20 و 30 جزو کاربردی ترین رده های مورد استفاده این لوله ها هستند. این دو رده در پروژه های داخلی ساختمان ها کاربرد دارند. همچنین میتوانید راهنمای خرید لوله فولادی را مطالعه کنید.

لوله های مانیسمان به صورت شاخه های 6 متری یافت می شوند. در سایت فارس استیل نیز قیمت های ارائه شده بر حسب شاخه های 6 متری است.

شرکت فارس استیل به عنوان تامین کننده و وارد کننده لوله های مانیسمان و سایر لوله ها، اتصالات جوشی و شیرآلات آماده ارائه هر گونه خدمات مورد احتیاج و متناسب با مشتریان است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 940

به "لیست قیمت روز لوله مانیسمان در سایت فارس استیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست قیمت روز لوله مانیسمان در سایت فارس استیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید