ماجرای 520 روز قرنطینه در یک ماکت فضاپیما ، با نکات سازمان فضایی اروپا در خانه بمانید

به گزارش مجله فضای وب، مهندس پشتیبانی فضایی که 520 روز در یک ماکت فضاپیما حبس شده بود نکات اینگونه زندگی کردن خود را به اشتراک گذاشت.

ماجرای 520 روز قرنطینه در یک ماکت فضاپیما ، با نکات سازمان فضایی اروپا در خانه بمانید

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و عظیم بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، در این دوران قرنطینه، مهندس پشتیبانی فضایی ESA (سازمان فضایی اروپا) رومان چارلز 9 نکته برای زندگی کردن در قرنطینه را به اشتراک گذاشت. او 520 روز را در یک ماکت فضاپیما سپری کرده بود و یک متخصص واقعی در این زمینه است.

ماموریت Mars500 شش مریخ نورد را در یک سفینه فضایی شبیه سازی شده نزدیکی مسکو برای 520 روز محبوس کرد. مدت زمان لازم برای رفت و برگشت به مریخ و گذراندن مدتی در سطح آن 30 روز است. این نخستین شبیه سازی مطمئن یک ماموریت انسانی به سیاره همسایه ما بود.

خدمه از تاریخ 3 ژوئن 2010 وارد فضاپیما شده و تا 17 ماه بعد در 4 نوامبر 2011 در آن قرنطینه شدند. Mars500 یک موفقیت بود که ثابت کرد انسان ها می توانند در یک قرنطینه اجتناب ناپذیر که برای یک ماموریت رفت و برگشت مریخی نیاز است، دوام بیاورند.

شرایط این خدمه بالا و پایین داشت و تمام این ها قابل انتظار بود. درواقع، دانشمندان مسائل بسیار بیشتری را پیش بینی کرده بودند، اما خدمه بسیار خوب با این ماموریت یکنواخت، با تنوع غذایی کم و با تاخیر 12 دقیقه ای در ارتباطات، کنار آمده بودند.

طی این ماموریت شبیه سازی شده خدمه بدون غذای تازه، نور خورشید یا هوای تازه در قرنطینه زندگی کردند. شرکت کنندگان از ایتالیا، روسیه، چین و فرانسه هیچ نشانه خارجی مانند زمان غروب یا طلوع خورشید را برای تنظیم خوابشان نداشتند.

بدن آن ها ازجمله مهم ترین تحقیقات علمی است. سال ها نظارت مداوم به دانشمندان اجازه داد تا چگونگی واکنش آن ها به زمان طی قرنطینه را به وسیله آزمایشاتی که بر بدن، حالات و عملکرد روحی آن ها تمرکز کرده است، بررسی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 868

به "ماجرای 520 روز قرنطینه در یک ماکت فضاپیما ، با نکات سازمان فضایی اروپا در خانه بمانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "ماجرای 520 روز قرنطینه در یک ماکت فضاپیما ، با نکات سازمان فضایی اروپا در خانه بمانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای 520 روز قرنطینه در یک ماکت فضاپیما ، با نکات سازمان فضایی اروپا در خانه بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید