مذاکرات ژنو دستیابی به آشتی در سوریه را واقعی تر خواهد نمود

به گزارش مجله فضای وب، وزیر خارجه ایتالیا تاکید نمود: فرایند آشتی و صلح در سوریه با شروع مذاکرات مورد حمایت سازمان ملل بین دولت سوریه و نیروهای مخالف در ژنو، واقعی تر خواهد شد.

مذاکرات ژنو دستیابی به آشتی در سوریه را واقعی تر خواهد نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا امروز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه آونیره توضیح داد: مذاکرات ژنو فردا 25 ژانویه شروع نخواهد شد چرا که این مذاکرات چند روز به تاخیر افتاده است. ولی اگر مذاکرات ژنو شروع گردد، آنگاه فرایند انتها دادن به جنگ پیش از انتها سال واقعی تر از گذشته خواهد بود.

در ماه دسامبر، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن خواهان شروع مذاکرات صلح سوریه در ماه ژانویه شده بود. این مذاکرات قرار بود 25 ژانویه در ژنو شروع گردد ولی استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه روز پنجشنبه تاکید نمود که زمان برگزاری مذاکرات هنوز مشخص نشده است. دفتر سازمان ملل نیز تایید کرد که این مذاکرات چند روز به تاخیر افتاده است.

وزیر خارجه ایتالیا گفت: امیدوارم مذاکرات موفقیت آمیز باشد چرا که راه حل نظامی برای بحران سوریه، یک توهم است.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تا به امروز ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 669

به "مذاکرات ژنو دستیابی به آشتی در سوریه را واقعی تر خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات ژنو دستیابی به آشتی در سوریه را واقعی تر خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید