مرز ریلی سرخس بسته شد

به گزارش مجله فضای وب، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: مرز ریلی سرخس بین ایران و ترکمنستان در شمال خراسان رضوی به صورت موقت بسته شد.

مرز ریلی سرخس بسته شد

به گزارش خبرنگاران علی رسولیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این انسداد از سوی دولت ترکمنستان و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده است.

وی ادامه داد: به صورت تلفنی موضوع بسته شدن مرز با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد مطرح شده است و در حال حاضر اقدامات لازم از سوی سفیر در حال پیگیری است و آقای ارباب خالص ملاقاتهایی نیز با مسوولان ترکمنستانی در این خصوص داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: بخشی از صادرات استان به کشورهای آسیای مرکزی از طریق راه آهن صورت می گیرد و البته 57 درصد صادرات استان از طریق جاده به افغانستان انجام می شود و عدد صادرات ریلی استان کمتر از این رقم است.

پارسال معادل یک میلیون و 32 هزار تن انواع کالا از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که بارگیری 906 هزار تن از کل حجم این کالاها در استان خراسان رضوی اجرا شده بود. 67 درصد از کل اقلام صادراتی را سیمان و پس از آن مصالح ساختمانی از جمله مواد شیمیایی و شوینده تشکیل می دهد.

سرخس در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد از سمت شمال و شرق با کشور جمهوری ترکمنستان هم مرز است.

هزار و 400 کیلومتر معادل 14 درصد از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی واقع شده است. خراسان رضوی تا به امروز بیشترین سهم و رتبه نخست جابه جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 890

به "مرز ریلی سرخس بسته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز ریلی سرخس بسته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید