معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا

به گزارش مجله فضای وب، در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی خطرناک ترین گربه سانان دنیا بپردازیم. بنابراین، اگر تمایل دارید با ویژگی گربه سانان معروف دنیا بیشتر آشنا شوید، لطفا تا سرانجام با ما همراه باشید. این مقاله اطلاعات کامل و جامعی پیرامون بزرگترین گربه سانان دنیا را در اختیار شما قرار خواهد داد.

معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا

فهرست مطالب

وشق اوراسیاییشیرلایگرپوماببر سیبریپلنگ برفیجگوارببرپلنگ

وشق اوراسیایی

یکی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا و همچنین عظیمترین گربه سانان دنیا که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، سیاه گوش اوراسیایی است. این پستاندار زیبا حدود 11.5 تا 23 کیلوگرم وزن دارد. سیاه گوش اوراسیایی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شکار و طعمه خود را دنبال می نماید و معمولا در هنگام شب و در دل تاریکی به شکار می رود و به همین علت، دیدنش در روشنی روز به ویژه در صبح به راحتی امکانپذیر نیست. قابل ذکر است بگوییم که وشق اوراسیایی در مرکز آسیا و شرق اروپا زندگی می نماید. این جاندار حدود 50 تا 55 سانتیمتر ارتفاع داشته و طولش بدون در نظر دریافت دم، به 81 تا 108 سانتیمتر می رسد.

شیر

یکی از گربه سانان معروف دنیا، شیر است. شیرها این قابلیت را دارند که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت شکار و طعمه خود را دنبال نمایند. بطور کلی، یک شیر نر می تواند 190 کیلوگرم وزن و یک شیر ماده هم می تواند 127 کیلوگرم وزن داشته باشد. تعداد بسیار زیادی از شیرها در کشورهای آفریقایی زندگی می نمایند و در حال حاضر، تعداد شیرهای موجود در حیات وحش و طبیعت به کمتر از 20 هزار راس می رسد. بطور میانگین می توانیم بگوییم که این مورد از خطرناک ترین گربه سانان دنیا با در نظر دریافت دم، چیزی حدود 170 تا 250 سانتیمتر طول دارد.

لایگر

این مورد از عظیمترین گربه سانان دنیا سرعتی حدود 80 کیلومتر بر ساعت و وزنی حدود 360 کیلوگرم دارد. لایگر یک حیوان دورگه بوده و در گینس رکورد عظیمی این جاندار ثبت گشت. این مورد از گربه سانان معروف دنیا با در نظر دریافت دم، چیزی حدود 300 تا 370 سانتیمتر طول دارد.

پوما

یکی دیگر از گربه سانان عظیم الجثه و خطرناک که در دنیا وجود دارد، پوماست. این جاندار در بیشترین حالت ممکن می تواند بین 53 الی 76 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد. پوما حیوان چابکی است که با سرعتی بین 64 تا 80 کیلومتر بر ساعت شکار خود را دنبال می نماید. پومای ماده می تواند 29 تا 64 کیلوگرم وزن و پومای نر نیز می تواند 53 تا 100 کیلوگرم وزن داشته باشد. بیشتر پوماها در بخشهایی از آمریکای شمالی و کشورهای قاره آمریکای جنوبی حیات دارند.

ببر سیبری

محل زندگی ببر سیبری معمولا کشورهای آسیایی بوده و بیشتر آنها در غرب مغولستان، شرق روسیه، شمال چین و گاها در کره شمالی زندگی می نمایند. یک ببر سیبری می تواند در بیشترین حالت ممکن 384 کیلوگرم وزن داشته باشد. این گربه سانان عظیم و خطرناک در یک ساعت می توانند چیزی حدود 80 تا 96 کیلومتر را طی نمایند. ببرهای سیبری 348 سانتیمتر طول داشته و حدبیشتر ارتفاع آنها هم به 110 سانتیمتر می رسد.

پلنگ برفی

پلنگ های برفی از گربه سانانی هستند که در کوههای تبت، هیمالیا و شمال افغانستان حیات دارند. از ویژگی های شاخص این گربه سانان می توانیم به چشم های سبز کمرنگ، خال، صدای جیغ مانند و جثه کوچک اشاره کنیم. این گربه سانان بطور میانگین 27 تا 55 کیلوگرم وزن دارند. یک پلنگ برفی در یک ساعت چیزی حدود 64 کیلومتر را طی می نماید و سرعت بسیار بالایی دارد. از دیگر ویژگی های پلنگ زمستانی این است که 60 سانتیمتر ارتفاع دارد و طولش به 180 تا 230 سانتیمتر می رسد.

جگوار

جگوار نوعی گربه سان است که سرعتی حدود 80 کیلومتر بر ساعت دارد و به عنوان یکی از بی مثال های دنیا شناخته شد. یک جگوار می تواند وزنی بین 53 تا 148 کیلوگرم داشته باشد. قابل ذکر است بگوییم که محل زندگی بیشتر جگوارها برزیل، مکزیک و کشورهای دیگری همچون آمریکای جنوبی و کاستاریکاست. جگوار با احتساب دم، چیزی نزدیک به 260 سانتیمتر طول دارد و ارتفاع این جاندار به 63 تا 76 سانتیمتر می رسد.

ببر

ببر با سرعت 56 تا 64 کیلومتر بر ساعت می تواند شکار خود را دنبال کند. یک ببر می تواند 388 کیلوگرم نیز وزن داشته باشد. بطور کلی، بیشتر ببرهای بنگال در کشورهای شرقی مثل نپال، بنگلادش و هند حیات دارند. قابل ذکر است ببرهای بنگال حدبیشتر ارتفاعی که می توانند داشته باشند، 110 متر هست. نکته مهم دیگری که در خصوص ببر وجود دارد، این است که این گربه سان وحشی و خطرناک در تاریکی و در طول شب به شکار می رود.

پلنگ

پلنگ ها از تیره گربه سانان بشمار می آیند و از ویژگی های شاخص آنها میتوان به پوست خال خال اشاره نمود. یکی از ویژگی هایی که پلنگ ها را از دیگر گربه سانان متمایز می نماید، آرواره های عظیم و پاهای کوچک این جاندار است. یک پلنگ ماده می تواند 28 تا 60 کیلوگرم وزن و 57 الی 64 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد و یک پلنگ نر هم بین 37 تا 90 کیلوگرم وزن و 60 الی 70 سانتیمتر ارتفاع دارد. پلنگ ها معمولا در قاره آسیا و آفریقا بوده و بیشتر در نزدیکی آبها و جنگلهای مرطوب پیدا می شوند. یک پلنگ می تواند به راحتی شکار خود را دنبال کند و سرعتش 58 کیلومتر بر ساعت است.

چیتا

یکی از ویژگی های چیتاها سرعت استثنایی و فوق العاده آنهاست، بطوریکه یک چیتا می تواند در یک ساعت چیزی بین 80 تا 130 کیلومتر را طی کند. چیتاها وزنی بین 21 تا 72 کیلوگرم دارند. یک چیتا بدون دم، چیزی بین 112 تا 150 سانتیمتر طول داشته و ارتفاعش 70 تا 90 سانتیمتر هست.

منبع: همگردی
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1598

به "معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا" امتیاز دهید

6 کاربر به "معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا" امتیاز داده اند | 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از خطرناک ترین گربه سانان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید