مقدمات صادرات میگو به پرتغال فراهم است

به گزارش مجله فضای وب، سفیر ایران در لیسبون پرتغال با معاون امور بین الملل اتاق ایران ملاقات کرد. در این نشست ضمن تشریح حوزه هایی که برای همکاری مشترک بین دو کشور مناسب هستند، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و کارآفرینان ایرانی مقیم پرتغال مورد تاکید نهاده شد.

مقدمات صادرات میگو به پرتغال فراهم است

در این نشست مرتضی دامن پاک جامی، سفیر ایران در لیسبون با بیان این مطلب که پرتغال در فراوری بعضی اقلام دارویی، چوب، چوب پنبه، کاغذ، قطعات خودرو، بعضی تجهیزات پزشکی، تجهیزات آتش نشانی، مواد آرایشی و بهداشتی در جهان شناخته شده است، توضیح داد: تعدادی از شرکت های ایرانی در حوزه دارو شرکت های مشترکی با طرف های پرتغالی تاسیس کردند و از طرفی شاهد هماهنگی برای همکاری هایی بین پارک های فناوری دو کشور هستیم و قرار است در این راستا به زودی مقامات پرتغالی از پارک فناوری پردیس بازدید نمایند.

او به رویداد فناوری Web Summit که هر ساله در زمینه فناوری های روز جهان و با حضور شرکت های بین المللی برگزار می گردد، اشاره و توضیح داد: اتاق ایران می تواند سال آینده برای حضور شرکت هایی که در حوزه تکنولوژی فعال هستند در این رویداد برنامه ریزی کند.

سفیر ایران در لیسبون به اقداماتی در راستای همکاری های مشترک با شرکت های پرتغالی در بخش برندسازی در منطقه ها آزاد کشور اشاره نمود و در عین حال از امکان صادرات فلزات پایه، آبزیان، شیشه، سنگ ساختمانی و محصولات پتروشیمی به پرتغال سخن گفت.

بر اساس اظهارات دامن پاک جامی طی هماهنگی با اتاق بندرعباس مقدمات صادرات میگو به پرتغال فراهم شده و با توجه به تقاضای موجود در پرتغال امکان همکاری با این کشور در حوزه شیشه صنعتی و سنگ ساختمانی باکیفیت وجود دارد.

او با بیان این مطلب که جمعیت جدیدی متشکل از سرمایه گذاران ایرانی در منطقه Aveiro پرتغال شکل گرفته است که اغلب کارآفرینان و صاحبان صنایع ایرانی هستند، از آمادگی این کشور برای صادرات دام سنگین و سبک به ایران اطلاع داد.

در ادامه محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران از آمادگی داریم اتاق ایران برای امضای موافقت نامه تشکیل اتاق مشترک با همتای پرتغالی اطلاع داد و گفت: اغلب شرکت های پرتغالی شرکت های کوچک و میانه هستند و می2توانند به وسیله همکاری های سه جانبه، به ورود ایران به بازار آفریقا یاری نمایند.

او پیشنهاد داد: امکان همکاری های مشترک با تعریف پروژه های همکاری در کشورهای ثالث (کشورهای همسایه و آسیای میانه به عنوان حوزه نفوذ ایران و کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین به عنوان حوزه نفوذ پرتغال) قابل آنالیز است.

به اعتقاد کرباسی مرکز حلال اتاق ایران می تواند برای فراهم شدن بستر واردات دام از این کشور یاری کند.

او ضمن اظهار امیدواری برای تصویب موافقت نامه بهداشت دام و دامپزشکی میان دو کشور و استفاده از ظرفیت پرتغال برای توسعه روابط در بخش کشاورزی به آمادگی اتاق ایران برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری بین دو کشور اشاره و توضیح داد: بعد از وبیناری که در سال گذشته با اتاق پورتو داشتیم، هماهنگی های لازم را با اتاق های استانی انجام دادیم تا ابتدا اتاق اصفهان به عنوان اتاق تعیین و سپس دیگر اتاق های استانی از جمله اتاق یزد و اتاق بندرعباس به صورت جداگانه وبینارهایی با طرف های پرتغالی برگزار نمایند.

معاون امور بین الملل اتاق ایران بعلاوه تسریع در فرایند امضای موافقت نامه های پایه با پرتغال برای ایجاد بستر لازم و توسعه همکاری های مشترک را خواهان شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1991

به "مقدمات صادرات میگو به پرتغال فراهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات صادرات میگو به پرتغال فراهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید