نحوه تشخیص درب ام دی اف مرغوب

به گزارش مجله فضای وب، رپرتاژ آگهی - امروزه با مدرن تر شدن صور مختلف زندگی انسان، دکوراسیون داخلی و خارجی نیز راه خود را در این فرایند مدرن شدن، پیدا نموده اند. اما فارغ از مسائل زیبایی شناختی، بخش دیگری که همیشه به صورت عمده مورد توجه افراد مختلف قرار می گیرد، امنیت و نیز کیفیت است. درب ام دی اف با مقاومت بالا و دارا بودن روکش هایی از جنس های مختلف چون پی وی سی، ملامینه و …. امر فوق الذکر را تحقق بخشیده و به یکی از انتخاب های اصلی خریداران درب تبدیل شده است.

نحوه تشخیص درب ام دی اف مرغوب

درب ام دی اف شکلی از اشکال مختلف فرآورده های چوبی است. این فراورده چوبی طی فرایندی به نام روش خشک، فراوری و با روکش های مختلف تزئین می شود. روکش های تزئینی به کار برده شده در درب MDF علاوه بر نمود زیبایی و شکیلی که به ظاهر درب می بخشند، موجب مقاومت بالاتر درب نیز می گردند. مورد استفاده ترین نوع روکش استفاده شده بر در MDF نوع ملامینه است که تحت فشار و آغشته به رزین به سطح درب چسبانده می شود. پس از تبیین کلی درب ام دی اف می بایست به آنالیز و تشریح مشخصات فنی درب ام دی اف پرداخت، چرا که این امر به صورت مشهودتری مقاومت و کیفیت این نوع از در را روشن می سازد. در خلال پرداختن به این امر باید به نوع جنس روکش درب ام دی نیز توجه نمود، دلیل این امر وابستگی مشخصات فنی درب ام دی اف به مشخصه مذکور است؛ از جمله:

*** در ام دی اف با روکش چوبی

در این نوع از درب، لایه نازکی از یک ورق را به روش پرس بر سطح درب در حال ساخت، می چسبانند. از متداول ترین روکش های به کار برده شده در این روش می توان به روکش های ملچ با ضخامت 3.5.8 اشاره نمود. این نوع در احتیاجمند رنگ آمیزی پیش از استفاده می باشد و به اصطلاح خود رنگ نیست.

*** درب MDF با روکش ملامینه

قطر این روکش ها می بایست 4 میلی متر باشد و در انواع و اقسام طرح ها و رنگ ها قابل سفارش می باشند.

*** درب ام دی اف با روکش پی وی سی

این نوع از در، طرح منتخب توسط سی ان سی روی خود ام دی اف اجرا می شوند و سپس روکش های نام برده، با ضخامت 0.2 و 0.4 بر روی آن تعبیه می شوند. بعضی از طرح های منتخب دارای برجستگی هایی هستند که این برجستگی ها به صورت مجزا طراحی شده و فرایند بالا مجددا اجرا می شود. این نوع از درب ام دی اف احتیاجی به رنگ آمیزی ندارد و خود رنگ نامیده می شود.

*** در ام دی اف به صورت خام 3 میل

گاهی ورقه های ام دی اف بدون استفاده از هیچ پوششی برای کاربردهای ساده تر همچون درب ام دی اف کمد دیواری، مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب در این مواقع، دارای ضخامت 3 میلی هستند. یکی مهم ترین از انواع در هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، درب ضد سرقت است. این درب نیز جهت آراستگی و بالا رفتن کیفیت، هم چنین به صورت ساختاری، احتیاجمند نوع خاصی از پوشش است. در واقع این درب دارای دو لایه روکش است که در دو طرف یک ورق و اسکلت فلزی و دو لایه عایق وجود دارد.

از متداول ترین انواع می توان به درب ضد سرقت با روکش ام دی اف اشاره داشت. دو مدل مختلف از روکش گذاری، برای درب ضد سرقت با روکش ام دی اف طراحی و بهره برداری شده است. از جمله:

نوع اول) روکش پرینت: این روکش به نوعی چاپ طرح چوب بر روی سطح ام دی اف است و همان طرح چوبی بودن درب ام دی اف دار را تداعی می نماید. از معایب درب ام دی اف ضد سرقت با این سبک از روکش، می توان به کیفیت پایین تر آن نسبت به همتایانش اشاره داشت؛ اما قیمت آن نیز به نسبت پایین تر است.

نوع دوم) روکش هایگلاس: این روش از روکش گذاری بر سطح روکش درب ام دی اف ضد سرقت است که در عین پایین بودن وزنش دارای مقاومت بسیار بالایی است. این روکش از جنس پلکسی گلس است؛ این جنس یعنی جنس پلکسی گلس، از شیشه نازک تر بوده و دارای مقاومت بیشتری نسبت به آن می باشد. از مزایای در ام دی اف ضد سرقت به روش هایگلاس، می توان به استحکام بالای آن اشاره داشت که در مقابل سبُکی بسیار، آن را می توان در دسته معایب جای داد.

از دیگر انواع روکش های درب ضد سرقت می توان به رویه هایی از جنس چوب طبیعی راش و گردو و نیز انواع روکش های غیرطبیعی چون پی وی سی، اکونومی، سی ان سی، پی وی سی، هات پرس، لمینت درب و سایر اشاره داشت. در اغلب مواقع هنگامی که کلمه ام دی اف به میان آورده می شود، اولین چیز کلمه کابینت ام دی اف به ذهن متبادر می شود. اما این فرآورده چوبی به دلیل بالا بودن انعطاف، استحکام و زیبایی چشم گیر در قسمت ها و کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. این کاربردها تنها به درب ضد سرقت با روکش ام دی اف محدود نبوده و در بخش های مختلف خانه و ادارات و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

همان طور که از متن فوق بر می آید، درب ام دی اف دارای مزیت های بی شماری است که از مهم ترین این مزیت ها می توان به:

** استقامت در برابر گرما و سرما

** مقاومت داشتن در برابر فشار

** سبک بود

** قیمت مقرون به صرفه و …… اشاره داشت.

ariyagostar.com

فروشگاه در چوبی فراوری کننده انواع درب ام دی اف، ضد سرقت با روکش ام دی اف و سایر روکش ها و ضد آب و ضد سرقت و …. با بیش از پنجاه سال سابقه درخشان در این زمینه و کادری متعهد، مجرب و زبده، هم اکنون نیز با نامی خوش آماده خدمت رسانی و فروش انوع درب به مشتریان عزیز است. جهت بهره مندی از مشاوره تخصصی از جانب کارشناسان ماهر مجموعه، مشتریان می توانند در ساعات اداری یعنی از 9 صبح الی 9 شب با شماره تلفن های فروشگاه در چوبی تماس حاصل فرمایند. خارج از ساعات اداری مذکور نیز کارشناسان فروش از واتس اپ فروشگاه، آماده ارائه مشاوره و پیشنهادات متناسب با احتیاج مشتری هستند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1561

به "نحوه تشخیص درب ام دی اف مرغوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه تشخیص درب ام دی اف مرغوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید