نذر سلامتی برای دختران معلول

به گزارش مجله فضای وب، جایی در شمال تهران، لابه لای برج های سر به فلک کشیده ازگل، خیابانی به نام توانبخشی نامگذاری شده.خیابانی که سال هاست میزبان مرکز توانبخشی امام علی(ع) است.

نذر سلامتی برای دختران معلول

در این مرکز که به پشتوانه خیّران و کمک های مردمی اداره می شود، 200 دختر معلول جسمی و ذهنی بالای 14 سال نگهداری می شوند. دخترانی که هرکدام به دلایل مختلفی چون جهش ژنی ناشی از ازدواج فامیلی، نرسیدن اکسیژن به مغز در هنگام زایمان، تب و تشنج و یا تنش های خانوادگی دچار انواع معلولیت های جسمی و ذهنی شده و به صورت شبانه روزی زیر نظر مربیان دلسوز مرکز مراقبت می شوند. فرشتگان پاک و معصومی که برخی از آنها در نخستین روز زندگی سر راه گذاشته شده اند و حالا نفس های بی رمقشان پشت میله های تخت حبس شده است. مشخصات هرکدام از دختران روی دیوار کنار تخت های فلزی نصب شده که به خصوصیات رفتاری و ویژگی ها و نوع بیماری شان اشاره دارد.یکی تا 10 سالگی در سلامت کامل کنار والدینش زندگی می کرده اما ضعف عضلات و در نهایت فلج شدن عضلات حرکتی او را مهمان مرکز توانبخشی امام علی(ع) کرده است. دیگری از بدو تولد و در اثر نرسیدن اکسیژن کافی به مغز توانایی هایش را از دست داده و آن یکی هم با مسائل ناشی از بیماری مادرزادی اش دست به گریبان است.

با وجود این، مربیان توانبخشی مثل مادری فداکار دختران مرکز را تر و خشک می کنند تا درد و رنج بیماری فراموش شان شود. مسئولان مرکز توانبخشی امام علی(ع) تلاش می کنند علاوه بر نگهداری شبانه روزی از دختران با برگزاری نمایش های شاد و اجرای زنده موسیقی با کمک گروه های داوطلب و حمایت خیّران، انگیزه ها و توانمندی های دختران مرکز را نیز تقویت کنند. اگرچه مرکز نگهداری و توانبخشی امام علی(ع) با همراهی خیّران به فعالیت خود ادامه می دهد اما مسئولان و مربیان مرکز می گویند دختران مرکز توانبخشی نیازمند دست نوازشی هستند که بر سرشان کشیده شود و لبخندی که با دیدن ملاقات کنندگان برچهره شان نقش ببندد. اگر شما هم قصد دارید در این کار خیر سهیم شوید می توانید با تلفن 02124894 مرکز توانبخشی امام علی(ع) تماس بگیرید و از نیازهای روز مرکز، نحوه ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی، شرایط برگزاری برنامه های شاد و مفرح برای مددجویان و نیز بازدید از دختران مرکز توانبخشی امام علی(ع) باخبر شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 203

به "نذر سلامتی برای دختران معلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نذر سلامتی برای دختران معلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید