نرم افزاری که لبخندتان را همیشگی می نماید

به گزارش مجله فضای وب، شاد بودن را با این نرم افزار تمرین کنید

شاد بودن بی علت و خنده های واقعی یکی از مسائلی است که در جهان و جامعه پیچیده امروز گاهی در بین دغدغه ها و گرفتاری های کار و زندگی به فراموشی سپرده می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشئید.

نرم افزاری که لبخندتان را همیشگی می نماید

به همین دلیل و با وجود اینکه محققان نیز به این واقعیت دست یافته اند، اپلیکشنی ابداع نموده اند که با ارسال چهره های خندان به تلفن هوشمند کاربر، سعی در القای شادی به وی دارد؛ هدف از این اپلیکیشن یاری به مبتلایان به افسردگی عنوان شده است.

متخصصان مغز و اعصاب در کالج لندن کوشش داشته با این نرم افزار، ضرب المثل قدیمی ‘بخند تا جهان با تو بخندد را امتحان نموده و دریابند که نگاه کردن به یک چهره خندان تا چه میزان می تواند کاهش افسردگی و اضطراب افراد را حل نماید.

ابداع این اپلیکیشن که در طول روز یک تصویر خندان را به تلفن هوشمند کاربران می فرستد، پیرو نتایج تحقیقی انجام گرفته است که نشان می دهد عضلات خنده در صورت افراد حین مشاهده چهره های خندان، فعال می گردد، به طوری که به نظر می رسد این احساسات مسری است و نمی توان از آن ممانعت به عمل آورد.

محققان براین اعتقادند که این احساسات دقیقا در یک زمان روی می دهند بنابراین خنده یک نفر، به طور اتوماتیک باعث خندیدن سایرین شده و در نتیجه، خندیدن و یا مشاهده یک لبخند، حتی زمانی که فرد احساس خوشحالی نمی کند، می تواند باعث تحریک افکار شاد و یا برعکس گردد.

به گفته محققان، اپلیکیشن نو ابتدا سطح شادی و افسردگی کاربر را می پرسد و بعد به مدت 10 روز تصاویری از چهره های خندان به تلفن هوشمند وی خواهد فرستاد و این تصاویر به مدت 10 روز دیگر در صفحه نمایش تلفن باقی می مانند.

در صورت معین شدن تاثیر مثبت این اپلیکیشن بر حالت روحی کاربر، می توان آن را برای افراد افسرده ای به کار برد که در زمان انتظار برای درمان به سر می برند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1957

به "نرم افزاری که لبخندتان را همیشگی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم افزاری که لبخندتان را همیشگی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید