نماینده ویژه رئیس جمهور چین به کره شمالی می رود

به گزارش مجله فضای وب، یک دیپلمات ارشد چین قرار است روز آدینه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور به کره شمالی برود اما اعلام نشده است که آیا در خصوص برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی با مقام های این کشور صحبت می نماید یا خیر.

نماینده ویژه رئیس جمهور چین به کره شمالی می رود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که مکرراً به دنبال راه چاره دیپلماتیک برای انتها بخشیدن به بحران اتمی و موشکی کره شمالی است، در ماه های اخیر تبادلات خود با کره شمالی را محدود نموده است. آخرین باری که نماینده ویژه چین به کره شمالی رفته بود، فوریه سال گذشته میلادی بود.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام نمود: سونگ تائو، رئیس دپارتمان امور خارجی حزب حاکم کمونیست چین قرار است روز آدینه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور به کره شمالی برود.

این خبرگزاری همچنین امروز(چهارشنبه) اعلام نمود: این مقام مسئول قرار است در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست کره شمالی حضور یابد.

خبرگزاری کره شمالی نیز این سفر را تایید کرد اما تنها اعلام نمود که این سفر به زودی صورت می گیرد.

این سفر درست پس از آن صورت می گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سفرهای آسیایی خود به چین رفت و خواهان اقدامات بیشتر علیه کره شمالی از جانب پکن شد.

هنوز معین نیست که این نماینده ویژه رئیس جمهوری چین چه مدت در کره شمالی بماند. وی قبلا به ویتنام و لائوس سفر نموده تا درباره کنگره حزب کمونیست گزارش هایی ارائه دهد.

همچنین معین نیست که آیا این مقام مسئول دولتی چین با رهبر جوان کره شمالی دیدار می نماید یا خیر.

دپارتمان روابط خارجی حزب کمونیست چین مسئول روابط حزب در خصوص احزاب سیاسی خارجی و همچنین روابط چین با کره شمالی است.

یکی از مقام های این دپارتمان ماه گذشته میلادی گفته بود، حزب کمونیست چین به برگزاری مذاکرات و برقراری ارتباطات با همتای کره شمالی خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 527

به "نماینده ویژه رئیس جمهور چین به کره شمالی می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه رئیس جمهور چین به کره شمالی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید