استقبال ترامپ از توافق چند میلیارد دلاری با ویتنام

به گزارش مجله فضای وب، رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر ویتنام در کاخ سفید دیدار و از امضای توافقات تجاری چند میلیارد دلاری و مشاغلی که به دنبال آنها به وجود می آید، استقبال کرد.

استقبال ترامپ از توافق چند میلیارد دلاری با ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا خاطرنشان کرد: در جریان سفر انگوین شین فوک، نخست وزیر ویتنام به آمریکا 13 معامله جدید با این کشور به ارزش هشت میلیارد دلار امضا شد که شامل یک قرارداد سه میلیارد دلاری است که از ایجاد 23 هزار شغل دیگر در آمریکا حمایت می نماید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: ویتنام یک سفارش بسیار بزرگ به آمریکا داده و ما از این سفارش آنها که باعث چند میلیارد دلار پول و ایجاد مشاغل بیشتر برای آمریکا و تجهیزات پیشرفته تر برای ویتنام می گردد، استقبال می کنیم.

فوک به ترامپ گفت: روابط میان ویتنام و آمریکا دستخوش تحولات بسیاری در تاریخ بوده اما در حال حاضر این دو کشور شرکای جامعی برای یکدیگر هستند.

دیدار فوک با ترامپ نخستین سفر این رهبر جنوب شرق آسیا به کاخ سفید تحت نظر دولت ترامپ است.

ترامپ گفت، در جریان دیدار با فوک درباره مسائل تجاری و کره شمالی صحبت نموده است. واشنگتن به دنبال جلب حمایت برای تحت فشار گذاشتن کره شمالی به منظور دست کشیدن از برنامه های موشکی و اتمی اش است. این در حالی است که هانوی نیز نسبت به اقدامات و جاه طلبی های پیونگ یانگ ابراز نگرانی نموده است.

فوک ضمن استقبال از برنامه های ترامپ برای شرکت در نشست اوپک که در نوامبر امسال میلادی در هانوی برگزار می گردد گفت: این اقدام نشانه ای از تعهد آمریکا به این منطقه است و رویداد مهمی برای آمریکا محسوب می گردد تا نقش مثبت خود را اثبات کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 471

به "استقبال ترامپ از توافق چند میلیارد دلاری با ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال ترامپ از توافق چند میلیارد دلاری با ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید