هوندا سیویک 2024 به کشور رسید ، آنالیز مشخصات فنی و امکانات

به گزارش مجله فضای وب، هوندا سیویک 2024 یک خودروی سدان خانوادگی است که به تازگی وارد کشور شده است. این خودرو به یک پیشرانه 1.5L توربو شارژر مجهز است و بنا به گفته شرکت وارد کننده، خودرو از نوع سفارش اروپا است. نسخه های قدیمی دهه 90 میلادی هوندا سیویک در ایران هنوز هواداران ویژه خود را دارد و طراحی اسپرت آن همچنان جلب توجه می نماید. در ادامه به آنالیز مشخصات فنی و پیشرانه هوندا سیویک و امکانات این خودرو می پردازیم.

هوندا سیویک 2024 به کشور رسید ، آنالیز مشخصات فنی و امکانات

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: هوندا سیویک 2024 مانند نسخه های قدیمی اش چهره ای اسپرت و تهاجمی دارد. هر چند این خودرو یک محصول مالی به شمار می آید، اما طراحی آن همیشه فراتر از یک خودرو مالی بوده است.

هوندا سیویک به یک پیشرانه 1.5L توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه می تواند 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. این توان به وسیله یک گیربکس CVT نسل سوم به چرخ های جلوی خودرو منتقل می گردد. وزن خودرو 1389 کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه با توان وزنی مخصوص 7.7 روبرو هستیم. در کاتالوگ خودرو که از سوی شرکت واردکننده، - آذریوردسال - منتشر شده، شتاب صفر تا 100 سیویک 8.1 ثانیه اعلام شده است.

این عدد هوندا سیویک را در دسته خودروهای شهری مالی سریع قرار می دهد. اما باید دید کیفیت پایین سوخت کشور چقدر به هوندا سیویک اجازه عرض اندام می دهد.

البته نسخه تایپ R هوندا سیویک به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون متر مجهز است که با یک گیربکس دستی 6 سرعته کوپل شده است! این خودرو نیز قرار است به زودی وارد بازار کشور گردد.

مشخصات فنی هوندا سیویک 2024

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق هوندا سیویک 2024 در جلو از نوع مک فرسون، و در عقب از نوع مولتی لینک است که نوید یک سواری راحت و هندلینگ خوب را می دهد. فاصله محوری این خودرو نیز 2733 میلی متر است که عدد مناسبی برای فضاسازی داخل کابین و هندلینگ خوب برای یک خودرو شهری است.

امکانات

کیسه هوای راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای جلو و عقب، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، ترمز اضطراری، سیستم هشدار برخورد، سیستم هشدار بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و… از جمله امکانات ایمنی هوندا سیویک هستند.

صفحه کیلومتر دیجیتالی 7 اینچی، ترمز الکترونیک پارک، اتو هولد، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، سیستم استارت بدون کلید، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر مرکزی لمسی 9 اینچی، سنسور باران، سنسور نور و… نیز از مهم ترین امکانات رفاهی خودرو هستند.

هنوز زمان عرضه و قیمت این خودرو به وسیله شرکت وارد کننده اعلام نشده است.

منبع: بیت ران
انتشار: 11 مهر 1403 بروزرسانی: 11 مهر 1403 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2312

به "هوندا سیویک 2024 به کشور رسید ، آنالیز مشخصات فنی و امکانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوندا سیویک 2024 به کشور رسید ، آنالیز مشخصات فنی و امکانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید