(ویدئو) مراحل ثبت نام سایپا 1400

به گزارش مجله فضای وب، افرادی که قصد دارند در سایت سایپا ثبت نام نمایند باید به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه نمایند. متقاضیان می توانند از ساعت 10 صبح روز شنبه بیست و نهم خرداد 1400 به مدت 3 روز و به صورت شبانه روزی به وسیله سایت سایپا در این سایت ثبت نام نمایند تا محصولات سایپا را مشاهده نمایند.

(ویدئو) مراحل ثبت نام سایپا 1400

به گزارش خبرنگاران، روز های گذشته پیش فروش و فروش فوری چهار خودرو سایپا در خرداد و تیر 1400 آغاز شد. براساس اعلام سایپا زمان تحویل خودرو ها در مهر و آبان 1400 است.

طبق بخشنامه گروه خودروسازی سایپا چهار محصول سایپا (زامیاد) وانت نیسان تک سوز، وانت نیسان دو گانه سوز، وانت نیسان دیزل و وانت پادرا در طرح فروش فوق العاده عرضه خواهد شد.

مراحل ثبت نام سایپا 1400

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

طریق ثبت در سایت سایپا

شرکت سایپا در طول سال در دوره و بازه های زمانی مختلف آغاز به قرعه کشی پیش فروش و فروش فوق العاده محصولات مختلف خود اعم از ساینا، کوئیک، شاهین، نیسان و... می کند که عموم خریدارانی که دارای صلاحیت های لازم در این قرعه کشی ها را با استفاده از بند ها و توافقنامه های مربوطه دارند، می توانند به سادگی شرکت کنند.

با این حال برای ثبت نام قرعه کشی سایپا در ابتدا لازم به پیش ثبت نام در سایت شرکت سایپا دارید که باید یک سری از اطلاعات هویتی خود را در سایت سایپا ثبت کنید تا قادر به ثبت نام قرعه کشی های سالانه و ماهانه سایپا شوید.

البته اگر از پیش در سایت شرکت سایپا پیش ثبت نام کرده باشید و هم اکنون دوره های پیش فروش و فروش فوق العاده سایپا آغاز شده باشد، می توانید با چند کلیک اقدام به ثبت نام قرعه کشی سایپا کنید.

در مرحله اول باید وارد صفحه ورود سایت سایپا شوید و سپس کد ملی و گذرواژه ای که از قبل برای حساب کاربری خود تعریف کرده اید را در این قسمت وارد نمائید که برای احراز هویت باید تیک گزینه من ربات نیستم را انتخاب کنید و در نهایت گزینه سبز رنگ ورود را بفشارید.

اگر در بازه زمانی پیش فروش یا فروش فوق العاده وارد وب سایت سایپا شوید، قطعا لیست اتومبیل هایی که در لیست قرعه کشی هستند را می توانید در همان صفحه ابتدایی مشاهده کنید و دقیقا در سمت چپ هر اتومبیل نوع عرضه آن هم درج شده است. اما اگر وارد این صفحه شدید و هیچ اتومبیلی در این لیست قرار نداشت، بدین معنا می باشد که دوره قرعه کشی به اتمام رسیده است و باید منتظر دوره بعدی پیش فروش یا فروش فوق العاده باشید. از این رو اتومبیل مورد نظر خود را از این لیست انتخاب کنید.

با انتخاب اتومبیل مدنظر در لیست سایپا، اطلاعاتی را در خصوص اتومبیل مدنظر دریافت خواهید کرد. برای مثال اتومبیلی که ما انتخاب کرده ایم، پیش فروش یکساله می باشد که در این شیوه شما وارد قرعه کشی خواهید شد و اگر نام شما در این قرعه کشی انتخاب شده باشد، می بایست مبلغی را واریز کنید و سپس در موعد تحویل مبلغ مابقی را با کارخانه تسویه نمائید. اینک گزینه نارنجی رنگ پیش فروش را انتخاب کنید.

در این مرحله اطلاعات تکمیلی اعم از مبلغ قابل پرداخت، نوع کاربری اتومبیل و بیمه گر را مشاهده خواهید کرد. اینک تیک گزینه من ربات نیستم را بزنید تا احراز هویت شوید و سپس گزینه ادامه فرایند خرید را انتهای صفحه را انتخاب نمائید تا وارد مرحله بعدی شوید.

هم اکنون در این مرحله اطلاعات کلی حساب کاربری شما به همراه معینات فنی اتومبیل را مشاهده خواهید کرد که باید کمی به سمت پائین صفحه اسکرول کنید و گزینه تائید را انتخاب کنید.

شما پیروز به ثبت نام سایت سایپا شده اید که در قسمت پائین شماره پیگیری برای شما فراوری شده است که باید این شماره را تا زمان قرعه کشی نگهداری کنید تا اگر برنده شده باشید از میان لیست ارائه شده شماره پیگیری خود را مشاهده کنید.

شرایط عمومی بخشنامه ثبت نام در سایت سایپا

محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد. (هر کد ملی مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو از مجموع دو گروه سایپا و ایران خودرو است.)

حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال و ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو حداقل پایه سوم هستند. امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود ندارد.

متقاضی طی 48 ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد شرکت های سایپا و ایران خودرو نداشته باشد. امکان ثبت نام برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب بر روی خودرو) میسر نیست.

متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال یا فاقد گواهینامه رانندگی بوده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام، تا 3 سال امکان ثبت نام در بخشنامه های فروش در دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو را نخواهند داشت.

شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده وجوه خرید خودرو از آن به حساب شرکت خودروساز واریز می شود الزاماً باید متعلق به شخص متقاضی باشد. در صورت درج اطلاعات نادرست (شماره شبا)، تمام مسئولیت آن متوجه متقاضی ثبت نام کننده خواهد بود.

شماره تلفن همراه اعلام شده می بایست متعلق به شخص متقاضی باشد. کدپستی متقاضی ثبت نام کننده و کد کنندگی انتخابی به وسیله مشتری می بایست از یک استان باشند. بدیهی است پس از انتخاب کد کنندگی، امکان تغییر کنندگی تحویل گیرنده وجود نداشته و مسئولیت آن بر عهده گروه سایپا نیست.

مشتریان محترم می بایست پس از کارکرد 1000 کیلومتر و حداکثر 5 ماه از تاریخ تحویل خودرو برای انجام سرویس اولیه به کنندگی های گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نیست.

چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو، معین شود اطلاعات متقاضی ناصحیح بوده و یا ناقض شرایط بخشنامه است، ثبت نام متقاضی کان لم یکن خواهد شد.

در صورتیکه پس از امضای قرارداد فی مابین مشتری بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استاندارد های اجباری و محیط زیست (از جمله سطح آلایندگی یورو 4، یورو 5)، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو شود و یا تغییری در بعضی از قطعات خودرو ایجاد شود، دعوتنامه تکمیل وجه مربوطه صادر خواهد شد.

انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است. با توجه به اهمیت کنترل مدارک هویتی و آدرس محل سکونت مشتریان، کنندگی موظف است مدارک و مستندات مشتریان را کنترل و از صحت آن اطمینان حاصل کند.

با توجه به دستورالعمل های صادره به وسیله پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و بروز رسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری موارد ذیل متذکر می شود:

1- چنانچه مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات بوده و شهر تولد و محل صدور شناسنامه با شهر محل سکونت، مغایرت داشته باشد می بایست با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدامات لازم را انجام دهد.

2- در صورتی که مشتری دارای اطلاعات در سامانه شماره گذاری باشد:

الف) در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری هیچ گونه تغییری نداشته باشد، احتیاج به اقدام خاصی نیست.

ب) در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری تغییر کرده باشد، می بایست با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدامات لازم را انجام دهد.

در صورتی که مشتریان محترم اطلاعات مورد احتیاج شماره گذاری را به درستی ارائه ندهند علاوه بر اینکه سود تأخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو هم از ایشان دریافت خواهد شد.

شرایط اختصاصی ثبت نام در سایت سایپا

در روش پیش فروش، قیمت غیر قطعی بوده و هیچ گونه مبلغی به اسم پیش دریافت، تا قبل از اعلام اسامی از انتخاب شدگان در قرعه کشی اخذ نمی شود.

در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت مشخص شده برای خودرو های تحویلی در این طرح، پس از سرانجام ثبت نام اولیه و پس از صحت سنجی اطلاعات ثبت شده و با حضور مراجع نظارتی، قرعه کشی به تفکیک هر خودرو جهت انتخاب متقاضیان نهایی و اولویت بندی زمان تحویل خودرو مطابق ضوابط ابلاغی از کمیته خودرو صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است جهت متقاضیانی که در هر دو روش (فوق العاده و پیش فروش یک ساله) ثبت نام کرده اند، ابتدا قرعه کشی روش فروش فوق العاده اجرا شده و در صورت منتخب شده در قرعه کشی مذکور، متقاضی در قرعه کشی پیش فروش یک ساله شرکت داده نخواهد شد. بدیهی است در صورت منتخب نشدن در روش فروش فوق العاده، در قرعه کشی پیش فروش یک ساله شرکت داده خواهد شد.

در صورتیکه متقاضی محترم در یکی از روش های فروش شرکت کرده باشد، صرفاً در قرعه کشی همان روش شرکت داده خواهد شد. ظرفیت ثبت نام متناسب با برنامه فراوری گروه خودروسازی زامیاد است.

لیست انتخاب شدگان نهایی به وسیله سایت فروش اینترنتی سایپا و ارسال پیامک ظرف 3 روز پس از اتمام قرعه کشی اعلام خواهد شد. کلیه متقاضیان محترم می بایست پس از سرانجام ثبت نام و قرعه کشی به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا مراجعه و از نتایج قرعه کشی آگاه شوند.

در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

پس از اعلام نتایج قرعه کشی، منتخبین فروش فوق العاده می بایست ظرف 120 ساعت نسبت به واریز وجه قیمت خودرو و منتخبین روش پیش فروش می بایست ظرف مدت 72 ساعت نسبت به واریز وجه علی الحساب قیمت خودرو اقدام کنند.

در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، امتیاز ثبت نام متقاضی منتخب شده در قرعه کشی ابطال خواهد شد.

در روش فروش مذکور، مبلغی از بهای خودرو کسر می شود و سند خودرو به مدت یکسال در رهن شرکت سایپا باقی خواهد ماند که به جامانده بهای خودرو و هزینه های متعلقه در زمان فک رهن دریافت می شود. در ضمنً در صورت عدم اقدام برای فک رهن، پس از یکسال به وسیله مشتری، جرایم تأخیر مطابق ضوابط در حساب مشتری لحاظ می شود.

امکان تسویه پیش از موعد و فک رهن به هیچ روی میسر نیست. بدیهی است پس از مدت یکسال و تسویه حساب بهای خودرو به وسیله مشتری، سند خودرو از رهن خارج می شود.

امکان انتخاب بسته گارانتی بدنه پایه و بسته آپشن برای خودرو ها به صورت اختیاری فراهم است.

راهنمای ثبت اطلاعات کاربر در فرم ثبت نام سایپا (حساب کاربری)

مرحله اول: نحوه ثبت نام سایپا: انتخاب گزینه ورود / ثبت نام

متقاضیان جهت ثبت اطلاعات (ثبت نام اینترنتی سایپا) خود در سامانه فروش اینترنتی محصولات سایپا، با انتخاب گزینه ورود/ ثبت نام (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت نام خواهند شد.

تصویر شماره 1 - انتخاب گزینه ورود / ثبت نام

مرحله دوم: انتخاب گزینه تا به امروز ثبت نام نکرده اید

در این صفحه با ثبت کد ملی در سایپا و انتخاب گزینه تا به امروز ثبت نام نکرده اید؟ اقدام اولیه جهت ورود به صفحه ثبت اطلاعات مشتری انجام خواهد شد. (جهت اطمینان از عدم وجود معینات کاربران در سامانه، کد ملی وارد می شود. در صورتی که پیش از این ثبت نام سایپا را انجام داده باشید، بازیابی کلمه عبور سایپا را انجام خواهید داد.)

در صورتی که کد ملی درج شده قبلا در سایپا ثبت نشده باشد، کاربر به صفحه اطلاعات مشتری راهنمایی شده و با تکمیل این فرم اطلاعات خود را جهت خرید خودرو از سامانه فروش اینترنتی سایپا ثبت می کند. در این مرحله احراز هویت سایپاو تکمیل اطلاعات صورت می گیرد.

تصویر شماره 2 - انتخاب گزینه تا به امروز ثبت نام نکرده اید در فرم ثبت نام خودرو سایپا

پس از ثبت اطلاعات و ورود به سامانه، نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد.

تصویر شماره 3 - تکمیل اطلاعات شخصی در فرم ثبت نام سایپا

در صورتی که کد ملی درج شده در سایپا ثبت شده باشد، کاربر به صفحه بازیابی کلمه عبور راهنمایی خواهد شد و می تواند برای دریافت کلمه عبور ثبت نام سایپا اقدام کند. در این صفحه کاربر با درج شماره تلفن همراه و دریافت و ثبت کد تایید (ارسال شده به تلفن همراه) می تواند اقدام به ثبت کلمه عبور و یا تغییر در آن کنند. این مراحل که از الزامات فروش اینترنتی سامانه شرکت سایپا می باشد، پیش از انتخاب خودرو و هم در طی فرآیند ثبت درخواست خرید خودرو قابل انجام است.

پس از آن امکان ورود به سایت سایپا با نام کاربری و رمز عبور وجود خواهد داشت. به هر ترتیب دریافت رمز عبور برای ثبت نام سایپا الزامی است.

تصویر شماره 4 - صفحه بازیابی کلمه عبور

مراحل خرید خودرو در سامانه فروش اینترنتی گروه خودروسازی سایپا پس از دریافت کد کاربری (شرکت در قرعه کشی سایپا)

با اعلام شرایط فروش، فعال سازی بخشنامه ها و به تبع آن آغاز مرحله ثبت درخواست خرید خودرو (شرکت در قرعه کشی محصولات)، متقاضیان می توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه saipa.iranecar.com و مشاهده لیست خودرو های قابل عرضه اقدام به ثبت درخواست کنند.

مرحله اول: انتخاب خودرو های قبل عرضه

کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودرو ها می تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود نماید.

تصویر شماره 5 - انتخاب خودرو های قابل عرضه

مرحله دوم: انتخاب بخشنامه

در این مرحله کاربر با انتخاب نوع فروش و بخشنامه مورد نظر به مرحله بعد (انتخاب بیمه گر و تایید هویت) راهنمایی می شود.

تصویر شماره 6 - انتخاب بخشنامه

مرحله سوم: انتخاب بیمه گر و تایید هویت

در این مرحله کاربر جهت انتخاب بیمه گر و تایید هویت اقدام می کند

تصویر شماره 7 - انتخاب بیمه گر و تایید هویت

مرحله چهارم: ورود/ ثبت نام

در این مرحله متقاضیان یه صفحه ورود/ثبت نام وارد شده و در صورتی که از قبل اقدام به ورود و یا ثبت نام سایپا نکرده باشند در این مرحله می توانند به این امر بپردازند. (در صورتی که از قبل اقدام به ورود به سامانه کرده باشند، این مرحله را به سادگی پشت سر خواهند گذاشت. در این شرایط احتیاجی به ثبت نام در سامانه سایپا نخواهد بود.)

تصویر شماره 8 - تکمیل اطلاعات ورود به سامانه

مرحله پنجم: مشاهده اطلاعات و کد رهگیری

در این مرحله کاربر کلیه اطلاعات ثبت شده در مراحل قبل را مشاهده می کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضیان، اطلاعات خودروی انتخاب شده و کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست ایشان خواهد بود. (این کد رهگیری در مرحله پرداخت، جهت معین شدن شرایط متقاضی مورد هم است.)

تصویر شماره 9 - مشاهده اطلاعات کامل و کد رهگیری

راهنمای واریز وجه قرعه کشی

پس از اعلام نتایج قرعه کشی و بارگذاری لیست منتخبین طرح های مختلف در صفحه اصلی سامانه saipa.iranecar.com، ارسال پیامک از شرکت سایپا به منتخبین انجام خواهد شد. هچنین پس از اعلام کلیه متقاضیان با جستجوی کد رهگیری خود در لیست مذکور می توانند از شرایط خود در قرعه کشی (برنده شدن) آگاه شوند.

مرحله اول: انتخاب گزینه ورود/ ثبت نام

پس از دریافت پیامک از طرف شرکت سایپا مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی، منتخبین با انتخاب گزینه ورود / ثبت نام و تکمیل اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود وارد سامانه می گردند.

تصویر شماره 10 - انتخاب گزینه ورود/ ثبت نام

مرحله دوم: انتخاب گزینه واریز وجه قرعه کشی

در این مرحله منتخبین با انتخاب گزینه واریز وجه قرعه کشی (در منوی اصلی سامانه) به صفحه بعدی (انتخاب رنگ، آپشن، کاربری و کنندگی) راهنمایی می گردند. (در صورتی که این گزینه برای متقاضیان فعال نباشد به منزله عدم انتخاب در قرعه کشی می باشد.)

تصویر شماره 11 - انتخاب گزینه واریز وجه قرعه کشی

مرحله سوم: انتخاب رنگ، کاربری، آپشن و کنندگی

در این مرحله کاربر با انتخاب رنگ، کاربری، آپشن و کنندگی مورد نظر جهت پرداخت وجه خود به صفحه بعدی منتقل خواهد شد.

تصویر شماره 12 - انتخاب رنگ، آپشن، کنندگی و کاربری

مرحله چهارم: مشاهده اطلاعات و انتخاب درگاه پرداخت

در این مرحله کاربر با مشاهده اطلاعات ثبت شده در مراحل قبل، اقدام به انتخاب درگاه پرداخت جهت واریز مبلغ قابل پرداخت می کنند.

تصویر شماره 13 - مشاهده اطلاعات و انتخاب درگاه پرداخت

راهنمای دریافت کد رهگیری سایپا

مرحله اول: انتخاب گزینه سوابق خرید

در این مرحله کاربر با انتخاب گزینه سوابق خرید و تکمیل نمودن معینات ورود به سامانه اقدام به این امر می کند.

تصویر شماره 14 - انتخاب گزینه سوابق خرید

مرحله دوم: انتخاب گزینه لیست ثبت نام و پرداخت ها

پس از ورود به سامانه، کاربر با انتخاب گزینه لیست ثبت نام و پرداخت ها، جستجوی رکورد های ثبت نام شده را انجام خواهد داد.

تصویر شماره 15 - انتخاب گزینه لیست ثبت نام ها و پرداخت ها

مرحله سوم: مشاهده کد رهگیری

در این مرحله جدولی از اطلاعات ثبت شده به کاربر نمایش داده می شود. کد رهگیری وی هم در ستون شرایط پرداخت قابل مشاهده می باشد.

تصویر شماره 16 - مشاهده کد رهگیری

راهنمای مشاهده شرایط ثبت درخواست خودرو (برنده شدن)

مرحله اول: انتخاب گزینه لیست منتخبین طرح های مختلف

در این مرحله کاربر با انتخاب گزینه لیست منتخبین طرح … می توانند اقدام به مشاهده لیست مذکور و جستجوی کدرهگیری خود نماید.

تصویر شماره 17 - انتخاب گزینه منتخبین طرح های مختلف

مرحله دوم: درج کد رهگیری و انتخاب گزینه جستجو

در این مرحله لیست منتخبین به نمایش در آمده و کاربر با جستجوی کد رهگیری خود می تواند از شرایط خود آگاه شود.

تصویر شماره 18 - جستجو در لیست منتخبین طرح های مختلف

مرحله سوم: مشاهده پیام مربوط به شرایط برنده شدن متقاضی

پس از جستجو در لیست مذکور، در صورتی که کاربر منتخب قرعه کشی شده باشد با پیام کدرهگیری شما در قرعه کشی محصولات سایپا برنده شده است. روبرو شده و می تواند اقدام به پرداخت نماید. (ارجاع به راهنمای واریز وجه قرعه کشی)

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1693

به "(ویدئو) مراحل ثبت نام سایپا 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) مراحل ثبت نام سایپا 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید