چالیدره کجاست؟به سمت یکی از زیباترین مکان های تفریحی مشهد، تصاویر

به گزارش مجله فضای وب، چالیدره مشهد بهترین انتخاب برای آن دسته از گردشگرانی است که می خواهند تفریحاتی هیجان انگیز و جذاب را انجام دهند. حال چه بهتر که زیبایی کوه، آب و فضای سبز، تابلویی فوق العاده زیبا به تصویر کشیده تا تمامی آفرینش های خداوند در یک مکان خلق گردد.

چالیدره کجاست؟به سمت یکی از زیباترین مکان های تفریحی مشهد، تصاویر

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارشخبرنگاران: چالیدره یکی از مکان های تفریحی خراسان رضوی در اطراف مشهد که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. دریاچه سد چالیدره که برای آبیاری باغ های اطراف طرقبه استفاده می شود، دارای امکانات تفریحی مانند قایق سواری، ماهیگیری و رستوران است. این منطقه گردشگری با وسعتی بالغ بر 160 هکتار (160000 هزار مترمربع) دارای آب و هوای مطبوع و موقعیت جغرافیایی و مالی ویژه در شهر مشهد است. وجود امکانات گردشگری متنوع، محیطی آرامش بخش و چشم اندازهای زیبا سبب شده تا این منطقه گردشگری هواداران زیادی داشته باشد.

عملیات تبدیل منطقه چالیدره به یک منطقه تفریحی و توریستی در شهر مشهد از سال 1376 شروع شد و مسیولین این منطقه گردشگری با صرف هزینه های زیاد، این منطقه را گسترش دادند و امکانات رفاهی و توریستی خوبی را در آن تاسیس نمودند و روز به روز بر امکانات تفریحی این مجموعه افزوده می شود.

چالیدره مشهد امکانات بسیار زیادی برای تفریح خصوصاً برای نسل جوان دارد. از جمله این تفریحات می توان به بانجی جامپینگ، آموزش غواصی، زیپ لاین، تله کابین، تله سیژ، ترن کوهستانه، کشتی شناور، قایق های پدالی و پارویی و … اشاره نمود. این تفریحات که بیشتر با آب سر و کار دارند، اکثراً در فصول گرم سال که آب و هوا متعادل است قابل دسترسی هستند. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از چالیدره مشهد، فصل بهار و تابستان است.

در این فصول می توانید شب ها که هوا خنک تر می شود، در فضای دلنشین روباز رستوران ها و کافی شاپ های این مجموعه بنشینید و از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید. علاوه بر این ها، از دیگر دلایل انتخاب فصل گرما برای دیدن چالیدره، این است که این دره، در این فصول پر می شود از درختان سرسبز و زیبا که منظره سد را دیدنی تر می نمایند.

به شما مسافران و گردشگران عزیز، صرف یک قوری چای در ارتفاع کوه های منطقه گردشگری چالیدره طرقبه مشهد با چشم اندازی زیبا و خیره نماینده را توصیه می نماییم. استفاده از فرصت های تفریحی جدید در این مکان فوق العاده برای بانوان و آقایان فراهم شده است تا عموم مردم بتوانند روزی دلچسب و به یادماندنی را سپری نمایند.

اولین کافی شاپ گردان در منطقه طرقبه و شاندیز است که بسیار شیک بوده و چشم اندازی فوق العاده خیره نماینده از دریاچه، کوه و درختان را به شما هدیه می دهد. در کافی شاپ گردان، منوی متنوعی از قهوه ها، نوشیدنی های طبیعی، دسرها، بستنی ها و میان وعده های سبک و خوشمزه سرو می شود که کیفیت بالایی دارند.

در برج گردان چالیدره شما می توانید مراسم های خاصی را به صورت غیر منتظره برگزار کنید، تا دوستان و خانواده خود را سورپرایز نموده و لحظه های شادی را برای خود و دوستانتان رقم بزنید. میز آرایی، شمع آرایی و منوی پذیرایی به صورت مجزا در کافی شاپ گردان ارائه می شود که باید از قبل هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

یکی دیگر از امکانات چالیدره، ترنی است که بازدید نمایندگان این منطقه گردشگری را از پایین چالیدره به بالا منتقل می نماید. همچنین تله کابین موجود در چالیدره طولی حدود 270 متر دارد که هم بر روی خاک و هم از روی قسمت آبی سد گذر می نماید.

قبل از بازدید از چالیدره مشهد باید این مساله را در نظر داشته باشید که به صورت کلی طرقبه یک منطقه کاملا ییلاقی و کوهستانی است. به همین خاطر همه ساله، زمستان های سردی را تجربه می نماید. اما سرمای هوا آنطور نیست که شما را آزار دهد و نتوانید آن را تحمل کنید. در مجموع می توان بهترین زمان بازدید از چالیدره مشهد را فصل بهار دانست.

در این فصل هوا بسیار معتدل است و در عین حال نسیمی خنک صورت شما را نوازش می نماید. همچنین در فصل تابستان هم می توانید از گرمای مشهد به این منطقه پناه بیاورید و کمی از هوای خنک آن لذت ببرید.

آدرس :مشهد - طرقبه - کیلومتر 2 جاده نقندر - مجموعه تفریحی گردشگری چالیدره طرقبه

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1003

به "چالیدره کجاست؟به سمت یکی از زیباترین مکان های تفریحی مشهد، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالیدره کجاست؟به سمت یکی از زیباترین مکان های تفریحی مشهد، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید