چرا به کامیابی نیا و ماهینی اجازه بازی می دهند؟

به گزارش مجله فضای وب، حتی اگر کادر فنی،کادر پزشکی را وادار به این کند که کمال سریعتر برگردد،کادر پزشکی باید با نامه و ارائه گزارش، مدیریت باشگاه را در جریان بگذارد و آنگاه باشگاه است که می تواند کادر فنی را بازخواست کند.

چرا به کامیابی نیا و ماهینی اجازه بازی می دهند؟

به گزارش خبرنگاران ،کمال کامیابی نیا فصل گذشته کتف آسیب دیده خود را جراحی کرد و بعد از جراحی نیز مراقبت ها و درمان های لازم را انجام داد.او در آستانه این فصل به خاطر شیرجه زدن در استخر دوباره با مشکل دررفتگی کتف روبرو شد اما بعد از مدتی برگشت و به خاطر از دست ندادن تیم ملی بازی کرد.کمال در هفته دوم لیگ و بازی با فولاد هم دوباره با مشکل دررفتگی کتف روبرو شد اما خیلی زود برگشت تا بازی های حساس تیمش را از دست ندهد.او در بازی با نود ارومیه برای سومین بار با مشکل دررفنتگی کتف روبرو شد اما خیلی زود کتف این بازیکن را جا انداختند تا به تمرینات برگردد و به حضور در بازی با السد امیدوار گردد.

با این حال پرسشی که حالا ایجاد شده این است که چرا هافبک دفاعی پرسپولیس مدام با این مشکل روبرو می گردد؟آیا جراحی صورت گرفته روی کتفش درست و دقیق نبوده یا مراحل درمانی پس از جراحی ناقص صورت گرفته؟

اگر تصور کنیم هیچ کدام از این مراحل مشکل نداشته باید به مساله کوتاهی کادر پزشکی پرسپولیس اشاره کنیم و اینکه چطور هر بار به او اجازه می دهند تا خیلی زود به تمرینات برگردد و همچنان مستعد آسیب دیدگی باشد.واقعیت این است که کادر پزشکی پرسپولیس براساس اصول و رویه پزشکان ورزشی با بازگشت سریع کامیابی نیا به میدان و تمرینات مخالفت کند و حتی کمبود بازیکن و محرومیت باشگاه نیز نباید مانع این اتفاق گردد.

در واقع حتی اگر کادر فنی،کادر پزشکی را وادار به این کند که کمال سریعتر برگردد،کادر پزشکی باید با نامه و ارائه گزارش، مدیریت باشگاه را در جریان بگذارد و آنگاه باشگاه است که می تواند کادر فنی را به خاطر به خاطر انداختن سلامت بازیکن بازخواست یا مواخذه کند.

این مساله در مورد حسین ماهینی هم تا حدودی مصداق داشت و باعث شد تا این بازیکن در مهمترین و حساس ترین مقطع فصل با مصدومیتی سخت روبرو گردد.حسین ماهینی قبل از پارگی رباط صلیبی با مشکل مصدومیت و کشیدگی از این ناحیه روبرو بود و به شهادت کاپیتان تیمش با درد تمرین و بازی می کرد.با این حساب کادر پزشکی پرسپولیس حتی اگر خود این بازیکن و کادر فنی می خواستند، نباید اجازه بازی به ماهینی در دربی را می داد چرا که از دست دادن آن یک بازی بهتر از این بود که شش تا هشت ماه دور از میدان باشد و تیمش را در آستانه مهمترین بازی های آسیایی باشگاه تنها بگذارد.

حالا کمال کامیابی نیا همچنان با خطر مصدومیت و در رفتگی کتف روبرو است و به تمرینات برگشته در حالی که کادر پزشکی پرسپولیس بعد از اولین باری که این رخ داد باید مطمئن می شدند چنین حادثه ای تکرار نخواهد شد.

هر چند کادر پزشکی پرسپولیس نمی تواند روبروی کادر فنی بایستد و اجازه بازی به کمال را ندهد اما می تواند وظیفه خودش را درست انجام دهد و با ارائه گزارش به مدیریت باشگاه اعلام کند این بازیکن با چنین شرایطی مجوز بازی ندارد و تا زمانی که کتفش به صورت اصولی درمان نشده، نباید در تمرینات و مسابقات حضور داشته باشد.

جالب اینکه در بازی با نود ارومیه و در همان دقیقه یک کمال مصدوم شد و بعد از طول کشیدن برگشتش به زمین تصور می شد دوباره ماجرای بازی با فولاد تکرار شده که این اتفاق نه آن موقع بلکه در اواسظ نیمه دوم رخ داد و کامیابی نیا مجبور به ترک زمین شد.در زمان بیرون رفتن کامیابی نیا از زمین او در حالی که درد زیادی را تحمل می کرد سرش را پائین انداخته و خجالت می کشید که نکند در این موقعیت سخت و حساس تیمش را تنها گذاشته باشد.در آن لحظه مسلما او به بازی با السد فکر می کرد و اینکه مثل بازی رفت این مصاف بزرگ را از دست بدهد به همین خاطر با مرور اتفاقات منجر به مصدومیتش خجالت زده و شرمنده به نظر می رسید.

گفته می گردد بعد از در رفتن کتف و در دفعات دوم و سوم،درد ناشی از در رفتن و جا انداختن قابل مقایسه با دفعه اول نیست اما پرسپولیسی ها و بدتر از همه خود کمال و برانکو باید هر بازی مراقب باشند کتف این بازیکن کار دست تیم ندهد.

3-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 77

به "چرا به کامیابی نیا و ماهینی اجازه بازی می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به کامیابی نیا و ماهینی اجازه بازی می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید