کارت دیجیتال واکسن کرونا راه اندازی شد

به گزارش مجله فضای وب، سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای سفرهای خارجی راه اندازی شد

بنابر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت انتها سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا برای ایرانیان راه اندازی شد.

کارت دیجیتال واکسن کرونا راه اندازی شد

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

در پی اعلام وزیر بهداشت پیرامون صدور کارت واکسن دیجیتالی برای فعالیت های مختلف، در حال حاضر سامانه ای برای کارت دیجیتال واکسن کرونا برای مسافران کشورهای خارجی راه اندازی شده است. بنابراین مسافران از این پس می توانند برای سفرهای خارجی خود، کارت واکسن دیجیتال را به دو زبان فارسی و انگلیسی دریافت کنند.

طبق اطلاعات واصله از سازمان مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، این سامانه برای افرادی که قصد سفرهای خارجی دارند، ایجاد شده است، چرا که برای ورود به بسیاری از کشورها، شرایطی مانند ارائه گواهی واکسیناسیون به زبان انگلیسی الزامی است.

از این رو افرادی که واکسینه شده اند و طی دو هفته آینده، قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند می توانند به سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا مراجعه و برای ثبت نام اقدام کنند. مسافران باید درنظر داشته باشند که پس از ثبت نام، آدرس اینترنتی کارت دیجیتال واکسن همراه با QR-code طی مدت یک روز به آنها پیامک می گردد.

مسافران باید برای ثبت نام در سامانه کارت دیجیتال واکسن کرونا اطلاعات دقیق گذرنامه که شامل نام، نام خانوادگی و شماره آن می گردد را در سامانه وارد کنند. در صورتی که بین اطلاعات وارد شده فارسی و انگلیسی با گذرنامه مغایرتی وجود داشته باشد، از ورود مسافران به کشور مقصد ممانعت به عمل خواهد آمد.

شایان ذکر است که وزارت بهداشت درصدد ارتقای سامانه برای ورود راحت تر و امن تر اطلاعات است. از این رو مسافرانی که طی مدت دو هفته آینده قصد سفر خارجی ندارند باید تا ارتقا و راه اندازی کامل سامانه منتظر بمانند.

بعلاوه مسافران باید در نظر داشته باشند که قبل از اقدام به سفر، از شرایط ورود به هر کشور به طور کامل اطلاعات دقیق را بدست آورند. زیرا قوانین و شرایط سفر در دوران کرونا برای هر کشور متغییر است. راه اندازی سامانه کارت دیجیتال واکسن، قدمی عظیم در ایجاد امنیت و آرامش بیشتر برای مسافران و کشورهای میزبان خواهد بود.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1770

به "کارت دیجیتال واکسن کرونا راه اندازی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کارت دیجیتال واکسن کرونا راه اندازی شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت دیجیتال واکسن کرونا راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید