کردستان صاحب دومین فرودگاه می گردد

به گزارش مجله فضای وب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: کردستان از معدود استان های کشور است که با منابع اقتصادی خوبی که سال جاری برای فرودگاه سقز در نظر گرفته شده، ساختمان ترمینال آن به عنوان دومین فرودگاه استان به بهره برداری می رسد.

کردستان صاحب دومین فرودگاه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بهرام نصراللهی زاده در ملاقات بهزاد رحیمی، منتخب مردم شهرستان های سقز و بانه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در چند سال گذشته توسعه زیرساخت ها را در کردستان در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: سقز به عنوان دومین شهرستان استان کردستان نقش مهم و اثرگذاری در فرایند توسعه دارد و زیرساخت های آن به خوبی توسعه پیدا نموده است.

وی به پروژه کریدور شمال غرب به جنوب اشاره نمود و گفت: بخشی از این کریدور بزرگراهی در محدوده شهرستان سقز به سمت سنندج و نیز به سمت بوکان واقع شده که به طور کامل زیر بار ترافیک رفته است.

نصراللهی زاده فرودگاه سقز را فرودگاهی استراتژیک با قابلیت پوشش جمعیت بالا دانست و اظهار کرد: فرایند احداث این فرودگاه به خوبی در دست انجام است و با اعتبارات مناسبی که از آن برخوردار شده، ترمینال آن سال جاری بهره برداری می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان همچنین به اهمیت شهر مرزی بانه در توسعه استان اشاره نمود و یادآور شد: با تدوین برنامه های توسعه شهرستانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ظرفیت های مالی بانه به خوبی احصا و منطقه ویژه مالی آن به عنوان مهم ترین پروژه مالی استان در دست اجرا است.

وی تاکید نمود: دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه مالی بانه حمایت می نماید، علاوه بر منطقه ویژه، مرز سیرانبند از مهم ترین ظرفیت های توسعه استان است که قرارگیری آن در منطقه ویژه مالی بانه، به تحول مالی یاری شایانی خواهد نمود.

نصراللهی زاده به پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد و سقز از سد چراغ ویس اشاره نمود و گفت: اعتبار آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس در سال 98 نسبت به سال قبل از آن بیش از 10 برابر شده است.

جاده سقز بانه از دیگر پروژه های مهمی بود که نصرالله زاده به آن اشاره نمود و اضافه کرد: این پروژه از اولویت اجرا در استان برخوردار است چرا که محوری ترانزیتی و مهم به شمار می رود.

بهزاد رحیمی، منتخب شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم هم گفت: به عنوان منتخب مردم از هر مسئولی که برای توسعه استان کوشش کند با تمام توان حمایت نموده و برای پیگیری مطالبات مردم آمادگی کامل دارم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 992

به "کردستان صاحب دومین فرودگاه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان صاحب دومین فرودگاه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید