تور ارزان برزیل: کشف تپه های باستانی به وسعت بریتانیا در برزیل که به وسیله موریانه ایجاد شده اند

به گزارش مجله فضای وب، به تازگی مجموعه ای بزرگ از تپه های باستانی در برزیل کشف شده که موریانه ها آن ها را ایجاد نموده اند. وسعت این تپه ها به میزان بریتانیا است و قدمتی 4000 ساله دارند.

تور ارزان برزیل: کشف تپه های باستانی به وسعت بریتانیا در برزیل که به وسیله موریانه ایجاد شده اند

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

مجموعه ای بزرگ از تپه های باستانی در برزیل کشف شده است که به مقدار بریتانیا وسعت دارند. این تپه ها که در شمال شرق برزیل واقع شده اند و طول بعضی از آن ها به 3 متر می رسد، به وسیله گوگل ارث قابل مشاهده هستند؛ اما بخش اعظمی از آن ها در میان بوته زارهای نیمه خشک منطقه پنهان شده اند.

مارتین استیفن، محقق و حشره شناش از دانشگاه سالفورد در خصوص این کشف بزرگ و باورنکردنی این گونه گفته است:

این لانه ها تنها به وسیله یک گونه موریانه با حفاری شبکه های بزرگ از تونل های پیچ در پیچ برای دسترسی به برگ های مرده و جهت تغذیه امن و مستقیم از بستر جنگل ایجاد شده اند.

وی در ادامه گفته های خود اضافه نمود:

خاک استخراج شده از این تپه ها به مقدار 4000 هرم جیزه بوده و یکی از بزرگ ترین سازه های ایجاد شده به دست یک گونه حشره به شمار می رود.

این تپه ها که هنوز هم در حال شکل گیری هستند، از چند دهه پیش که جنگل ها برای ایجاد چراگاه در حال پاک سازی بوده اند، نظر دانشمندان را به خود جلب نموده است.

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خبرگزاری سل پرس (Cell Press)، نتایج آزمایش نمونه خاک گرفته شده از 11 تپه نشان می دهد که عمر آن ها بین 690 تا 3820 سال بوده که تقریبا به مقدار قدیمی ترین مجموعه شناخته شده از تپه های ایجاد شده به وسیله موریانه در آفریقای جنوبی است.

در واقع این تپه ها لانه نیستند، بلکه نتیجه حفاری آرام و مداوم موریانه ها برای ایجاد تونل های زیرزمینی متصل به یکدیگر و ایجاد توده های مخروطی انبوه از خاک بر سطح زمین به شکل تپه هستند.

هدف اصلی موریانه ها از حفر این شبکه بزرگ از تونل های زیرزمینی، دسترسی آسان به منابع غذایی پراکنده در زیر زمین است. موش های صحرایی که در نزدیکی این موریانه ها زندگی می نمایند، نیز تونل های زیرزمینی پیچیده ای برای همین هدف حفر می نمایند.

مارتین معتقد است که وجود چنین پدیده عجیب زیست شناسی در این زمان و در این مقدار واقعاً شگفت انگیز است و موضوع عجیب تر در خصوص این پدیده این است که خالقان آن هنوز هم به حیات خود ادامه می دهند.

وی در انتها گفته های خود اضافه نمود:

هنوز سوالات پی پاسخ زیادی در خصوص این تل های خاکی و لانه ها وجود دارد که شامل سوالاتی در خصوص ساختار فیزیکی دقیق هرم ها و علت عدم وجود حفره مخصوص ملکه در لانه ها است.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور ارزان برزیل: کشف تپه های باستانی به وسعت بریتانیا در برزیل که به وسیله موریانه ایجاد شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان برزیل: کشف تپه های باستانی به وسعت بریتانیا در برزیل که به وسیله موریانه ایجاد شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید