کلیسای جامع مادر مقدس باتومی ، کلیسایی باشکوه با معماری گوتیک

به گزارش مجله فضای وب، تور باتومی یکی از محبوب ترین تورهای گرجستان است . گردشگران با شرکت در این تور می توانند از جاذبه های تاریخی و طبیعی باتومی دیدن نمایند ، در سواحل باتومی انواع تفریحات آبی و ساحلی را تجربه نمایند ، در پارک آبی باتومی تفریح نمایند ، در بلوار باتومی قدم بزنند و چشم اندازهای خیره نماینده را تماشا نمایند ، در مراکز خرید باتومی سوغاتی تهیه نمایند ، انواع غذاهای محلی را بچشند و … . اماکن تاریخی و مذهبی از پربازدیدترین جاذبه های باتومی به شمار می آیند . کلیسای جامع مادر مقدس باتومی Holy Mother Virgin Nativity Cathedral Batumi یکی از بناهای مذهبی و زیبای این شهر است که در زمان سلطه روسیه بر باتومی به سبک گوتیک ساخته شده است . این کلیسای باشکوه در یک بازه زمانی 5 ساله ساخته شده و امروزه مکانی برای برگزاری مراسمات مذهبی مسیحیان ارتدوکس می باشد .

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی ، کلیسایی باشکوه با معماری گوتیک

جهت دریافت خدمات نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تاریخچه کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

تا قبل از ساخته شدن کلیسای مادر مقدس باتومی کلیسای سنت نیکولاس کلیسای جامع شهر بود اما با به انتها رسیدن کار ساخت و ساز کلیسای جدید این عنوان به کلیسای مادر مقدس داده شد . این کلیسا با سبک جذاب معماری خود یکی از زیباترین کلیساهای گرجستان است . کلیسای مادر مقدس بین سال های 1898 تا 1903 میلادی همزمان با سلطه روس ها بر باتومی به عنوان یک کلیسای کاتولیک رومی ساخته شده است . اما غالبا از آن به عنوان یکی کلیسای ارتدوکس گرجی یاد می شود . هزینه لازم برای احداث این کلیسای باشکوه با یاری های اقتصادی چند برادر خیر و نیکوکار تامین شد .

بعد از انقلاب 1917 روسیه و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی کلیسای جامع مادر مقدس گرجستان نیز همانند دیگر کلیساهای این سرزمین کاربری اصلی خود را از دست داد و به یک آزمایشگاه تبدیل شد . این فرایند ادامه داشت تا اینکه همزمان با استقلال کشور گرجستان از شوروی این کلیسا دوباره به کاربری اصلی خود بازگشت و در سال 1989 میلادی به عنوان یک کلیسای ارتدوکس گرجی به روی عموم مردم بازگشائی شد . در سال 2000 میلادی بخش هایی از کلیسا مورد مرمت و بازسازی نهاده شد و معماری جدید با قدیم ترکیب شد .

معماری کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

در سفر به باتومی به گردشگران توصیه می شود حتما از این کلیسای زیبا دیدن نمایند . چرا که این مکان مقدس از یک سبک معماری جذاب بهره برده و یکی از زیباترین ساختمان های موجود در باتومی می باشد . کلیسای جامع مادر مقدس شهر باتومی دارای سه گنبد بزرگ است که به سبک گوتیک طراحی شده اند . وجود این گنبدها به کلیسا شکوه و ابهت خاصی بخشیده است . برای ساخت کلیسای Holy Mother Virgin Nativity باتومی از سنگ هایی استفاده شده که در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر رنگ می دهند . این امر موجب شده این کلیسا خاص شود . همچنین در بخش بالای درب ورودی تندیس سنت نینو و تندیس سنت اندرو قرار داده شده است . علاوه بر نمای بیرونی فضای داخلی این کلیسا نیز جذاب و جالب است چرا که با نقاشی های بسیار زیبا آراسته شده است .

  • آدرس کلیسای جامع مادر مقدس در باتومی : Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia
  • زمان پیشنهادی برای بازدید از این کلیسای باتومی : 1 الی 2 ساعت
  • زمان مراسم مناجات در کلیسای مادر مقدس باتومی : شنبه ها ساعت 16 و یکشنبه ها ساعت 9 صبح
منبع: لذت سفر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 807

به "کلیسای جامع مادر مقدس باتومی ، کلیسایی باشکوه با معماری گوتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع مادر مقدس باتومی ، کلیسایی باشکوه با معماری گوتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید