کولیوند: های ریسکها در خانه به سوگواری بپردازند

به گزارش مجله فضای وب، رییس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: هیات های عزاداری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می نمایند.

کولیوند: های ریسکها در خانه به سوگواری بپردازند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، این مطلب را پیرحسین کولیوند در یک برنامه تلویزیونی مطرح نمود و ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی گفت: آنچه اکنون در هیات ها و غالب جا هایی که مراسم عزاداری برگزار می گردد، شاهدیم، این است که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می نمایند.

وی در عین حال به افرادی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند و به نوعی دچار مسائل جسمی بوده و های ریسک محسوب می شوند، توصیه کرد وارد هیات ها و دسته های عزاداری نشوند و در خانه به سوگواری بپردازند.

به گفته کولیوند، افراد سالمی هم که توان جسمی خوبی دارند می توانند در مراسم و هیات شرکت می نمایند آن هم در جا هایی که شرایطش تعیین است؛ جا هایی که مسقف نباشد، فاصله ها حفظ گردد و طول مراسم بیش از دو ساعت نباشد. در عین حال مردم شست و شوی دست ها، فاصله گذاری و استفاده از ماسک را فراموش ننمایند.

وی با اشاره به نذر خون در ایام محرم، گفت: خصلت خوبی که مردم ما دارند، در بحث یاری و اهدا است، در همه گرفتاری ها و مسائل مردم یاری می نمایند. در حال حاضر هم سازمان انتقال خون احتیاجمند اهدای خون مردم است. در کشور ما اهدا و انتقال خون کاملا رایگان است. از طرفی حوادثی مانند تصادفات و نظایر آن اتفاق می افتد و بیماران به خون احتیاج دارند. نذر خون خیلی یاری نموده و تا به امروز توانستیم با این اقدام خون مورد احتیاج بیماران را تامین کنیم. ما یکی از کشور هایی هستیم که هم خون باکیفیت و سالمی داریم و هم تا به امروز مسئله ای از بابت تامین خون نداشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان اورژانس کشور همچنان در حالت آماده باش است و شبانه روز درحال فعالیت هستیم، ادامه داد: مردم بدانند که حضور در تجمعات و مسافرت ها از عوامل تأثیرگذار در انتقال ویروس کرونا است. در عین حال بسیاری از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستد ممکن است علائمی نداشته باشند، اما ناقل ویروس باشند.

رییس سازمان اورژانس کشور درباره نحوه استفاده از ماسک اظهار کرد: ماسک های سه لایه بین دو تا چهار ساعت طول عمر دارند و اگر فرد در جا های شلوغ واقع شده است، اگر بعد از دو ساعت ماسک را تعویض کند، بهتر است. اگر در محل خلوت باشد می توند ساعت های بیشتری از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا، گفت: در این زمینه تحقیقات زیادی اجرا شده است و تا به امروز هم نتایج خوبی گرفته اند. افرادی که به کرونا مبتلا می شوند و بهبود می یابند، سطح آنتی بادی خون شان افزایش می یابد. حال با اهدای پلاسمای خون شان می توانند به سایر مبتلایان به کرونا یاری نمایند تا آنتی بادی به سایر بیماران منتقل گردد تا یا فرد ایمنی پیدا کند و یا به بیماری غلبه کند. در حال حاضر هم این اقدام در حال اجرا است. البته هرچند که هنوز به صورت قطعی ثابت نشده است، اما یاری نموده و نتایج و مقالات خوبی در این زمینه دیده ایم. بسیاری از افرادی که مبتلا شدند و بهبود یافتند، پلاسمای خون شان را اهدا کردند.

کولیوند درباره شرایط فراوری واکسن کرونا در کشور، گفت: بسیاری از کشور ها در زمینه فراوری واکسن کرونا فعالیت می نمایند که در کشور ما هم به خوبی کار پیش رفته است، اما اینطور نیست که بگوییم که واکسن فراوری داخلی کرونا دو تا سه ماه دیگر به دست مردم می رسد و نمی توان با اطمینان این را عنوان نمود، اما دانشمندان ما شبانه روز دارند کوشش می نمایند و با سایر کشور ها هم در رقابت هستند و این رقابت ادامه دارد تا به نتیجه برسیم. در جهان هم آنچه که به عنوان واکسن ادعا شده دو تا سه ماه ایمنی ایجاد می نماید، اما آنچه باید بیشتر به آن اهمیت دهیم، مراقبت های بهداشتی است که گرفتار نشویم. هرچند واکسن می تواند برای افراد با ریسک بالا یاری نماینده باشد که ما هم در این زمینه از جهان عقب نیستیم.

وی با اشاره به کوشش و ایثار در بخش های مختلف مراکز درمانی در ایام کرونا گفت: یک واقعیت را بپذیریم که سیستم سلامت کشور با تمام توانش دارد کار می نماید از بهورز هایی که در خانه های بهداشت هستند تا درمانگاه ها، مطب ها، اورژانس، آزمایشگاه ها و نظایر آن همه 6 ماه است که شبانه روز فعالیت می نمایند. هر یک از این افراد که مبتلا شوند تا یک ماه توان بازگشت به کار ندارند. تعدادی از همکاران مان به شهادت رسیدند. کادر بهداشت و درمان هم خسته اند. در کادر فوریت های پزشکی کسی در این چند ماهه مرخصی نرفته و مضاعف داریم کار می کنیم. واقعا دارند از جان و دل مایه می گذارند. اگر مردم یاری نمایند می توانیم پیروز تر و بهتر عمل کنیم. باید به فکر کادر بهداشت و درمان باشیم. همکاران فوریت های پزشکی با تمام توان و بدون منت از جان و دل مایه می گذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1130

به "کولیوند: های ریسکها در خانه به سوگواری بپردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولیوند: های ریسکها در خانه به سوگواری بپردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید