گردشگری باید به صنعت پیشران استان همدان تبدیل گردد

به گزارش مجله فضای وب، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، گردشگری باید به صنعت پیشران استان همدان تبدیل گردد.

گردشگری باید به صنعت پیشران استان همدان تبدیل گردد

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با اشاره به اینکه وجود بیش از 1800 اثر تاریخی و طبیعی نشان از پتانسیل بالای همدان در حوزه گردشگری دارد، اظهار کرد: استان همدان توانمندی های زیادی در این حوزه دارد و باید با استفاده از ظرفیت ها گردشگری استان رونق یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه هگمتانه سندی بر تاریخ تمدن ایران است، توضیح داد: غار علیصدر نیز به عنوان تنها غار آبی دنیا اثری بی نظیر است و میتوان از این دو جاذبه به عنوان دو بال گردشگری همدان نام برد.

استاندار همدان ادامه داد: با رونق گردشگری زمینه درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم و جلوی مهاجرت گرفته می گردد. بعلاوه با استفاده از این صنعت میتوان ثبات مالی در سطح استان و بویژه روستاها را شاهد بود.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز به آثار گردشگری استان کمتر توجه شده، اعلام کرد: با توجه بیشتر و تخصیص اعتبار به این حوزه میتوان استفاده بهتری از این صنعت کرد؛ به عنوان نمونه 150 میلیارد تومان در سفر رئیس جهمور به ثبت هگمتانه اختصاص داده شد که سرمایه گذاری بزرگی است.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: بعلاوه اعتباراتی برای راه دسترسی به غار علیصدر تخصیص یافته و چهار بانده کردن جاده یاری خوبی در راستای رونق گردشگری استان است. علاوه بر این، توسعه زیرساختها در غار به رونق گردشگری استان یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2194

به "گردشگری باید به صنعت پیشران استان همدان تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری باید به صنعت پیشران استان همدان تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید