یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد

به گزارش مجله فضای وب، سازمان جهانی مالکیت های معنوی، پزشک و پژوهشگر مازندرانی را به عنوان برترین مخترع جهان در سال 2021 معرفی کرد.

یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد

خبرنگاران ساری-سازمان جهانی مالکیت های معنوی که یکی از 15 آژانس تخصصی سازمان ملل متحد است، دکتر حامد میلانی پزشک و پژوهشگر مازندرانی را به عنوان برترین مخترع جهان در سال 2021 معرفی کرد.

روابط عمومی کنندگی سازمان جهانی مالکیت های معنوی (WIPO) در ایران اعلام نمود: پژوهشگر جوان مازندرانی با ساخت نسل نو رآکتور های فوق پیشرفته تولید برق در فضا پیماها، پیروز شد عنوان برترین اختراع سال 2021 در حوزه انرژی و نانوبیو تکنولوژی را از آن خود کند.

بر اساس این گزارش سازمان جهانی مالکیت های معنوی اختراع دکتر میلانی را از میان 800 طرح برگزیده، به عنوان اختراع برتر سال 2021 معرفی کرد.

193 کشور جهان در حال حاضر عضو سازمان جهانی مالکیت های معنوی یا همان WIPO هستند که زیر مجموعه سازمان ملل متحد محسوب می شود.

نو بودن طرح، قابلیت تجاری سازی و تولید در مقیاس فراوان، مصارف کاربردی از مهم ترین معیار های انتخاب اختراع برتر سازمان جهانی مالکیت های معنوی محسوب می شود.

دکتر میلانی مخترع برتر سال 2021جهان گفت: نسل نو رآکتور های فوق پیشرفته تولید برق در فضا پیما ها می تواند با استفاده از تکنولوژی سلول های سوختی میکروبی و ایزوله های باکتریایی نو تازه شناسایی شده، زباله های فضایی را به بیو الکتریسیته تبدیل کند.

به گفته دکتر میلانی طرح سیستم بیورآکتوری مبدل مونومر های پلاستیک به انرژی الکتریکی در شاتل های فضایی، از دو رآکتور نسل نو تشکیل شده است که می تواند انواع مختلف پلاستیک را در 14 ساعت به مونومر های سازنده آن تبدیل و در ادامه با استفاده از کربن تولید شده و سیستم پیشرفته سلول سوختی میکروبیال، جریان برق مورد نیاز شاتل های فضایی را تامین کند.

میکرو ارگانیسم ها در این فناوری به عنوان زیست کاتالیست فعالیت می کنند.

در هر ماموریت فضایی نزدیک به دو هزار و 500 کیلوگرم زباله تولید می شود که با دستیابی به این دانش می توان اندازه آلایندگی و خطرات بیولوژیکی زباله های فضایی در صنعت حمل و نقل هوایی را کاهش داد.

حامد میلانی پزشک، پژوهشگر و مخترع جوان مازندرانی در ششمین دوره مسابقات جهانی اختراعات ترکیه با ارائه طرح رآکتور بیولوژیکال مدال نقره، در مسابقات جهانی اختراعات کره جنوبی با ساخت رآکتورمبدل پلاستیک به پروتئین خوراکی و سوخت فضاپیما ها مدال طلا و در مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات هندوستان با ساخت نسل نو راکتور های فوق پیشرفته تولید برق در فضاپیما ها مدال طلای این مسابقات را از آن خود کرد.

س

خبرنگاران مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2015

به "یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد" امتیاز دهید

4 کاربر به "یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مازندرانی برترین مخترع جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید