4 قطعه کبک در طبیعت بیرجند رهاسازی شد

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیرجند اظهار کرد: چهار قطعه کبک در طبیعت شهرستان بیرجند رهاسازی شد.

4 قطعه کبک در طبیعت بیرجند رهاسازی شد

اسدالله حاتمی، امروز چهارشنبه 5 خرداد به رسانه ها گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند صبح امروز تعداد 4 قطعه کبک را که از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده بود در حوزه حفاظتی شهرستان رها سازی کردند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: کبک از پرندگان زیبای خشکی زی، با اندازه متوسط است که نوع وحشی آن ها در مناطق کوهستانی یافت می گردد. کبک در چرخه حیوانات ایران نقش بسزایی دارد و نر و ماده یک شکل و بدون تغییرات فصلی هستند، اما پرنده نر کمی عظیم تر است، نوار سیاه پهن موربی از جلوی پیشانی تا گوشپرها ادامه دارد.

وی اعلام کرد: کبک ها گونه های مختلفی دارند. این پرندگان دارای پاها، دم و منقار کوتاه هستند و سرکوچک دارند و بیشتر از بذر گیاهان، خانواده گندمیان و علف های هرز و کمی از حشرات تغذیه می نمایند.

حاتمی ادامه داد: جوجه آوری آن ها از اواخر اسفند تا اواخر خرداد به شکل منزوی در دامنه های صخره ای با پوشش گیاهی آغاز می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیرجند از مردم طبیعت دوست بیرجند خواست با توجه به مسائل محیط زیستی و حفظ سرمایه های ارزشمند طبیعی، هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات وحشی را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1652

به "4 قطعه کبک در طبیعت بیرجند رهاسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 قطعه کبک در طبیعت بیرجند رهاسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید