94درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احتساب بارش های چند روز اخیر، در حال حاضر 94درصد حجم مخزن سد کوثر گچساران پر شده است.

94درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است

علی داودی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه نمود: در حال حاضر با احتساب رسوب های ورودی به سد کوثر، حجم مفید مخزن آن 547 میلیون مترمکعب است و اکنون 514 میلیون مترمکعب از این میزان که معادل 94 درصد از کل مخزن آن می باشد، پر شده و همچنین شرایط این سد به خوبی مدیریت و کنترل می گردد.

وی، با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 354 میلیمتر است، توضیح داد: در حال حاضر حجم خالی مخزن سد کوثر 33 میلیون مترمکعب، دبی ورودی 51 مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن نیز 44 مترمکعب بر ثانیه است که بر همین اساس، سیلاب ها و آوردهای بالادست این سد، به خوبی مهار و مدیریت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش بینی سیلاب از ابتدای فروردین امسال، 27 میلیون مترمکعب بوده، اظهار کرد: کل ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تا به امروز، 253 میلیون مترمکعب و کل خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز 236 میلیون مترمکعب بوده است.

داودی مهر بیان نمود: از ابتدای سال آبی، میزان کل مصارف از سد کوثر به تفکیک، 21 میلیون مترمکعب برای کشاورزی، 2 میلیون مترمکعب برای صنعت و 94 میلیون مترمکعب برای شرب و 56 میلیون مترمکعب نیز برای سایر مصارف، بوده است.

انتهای پبام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 918

به "94درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "94درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید