تاج آبشار بیشه فرو ریخت، تغییر در منظر طبیعی آبشار

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران، مهدی بهاروند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فرسایش طبیعی خاک بر اثر گذشت زمان در بخشی از تاج آبشار بیشه ریزش به وجود آمده که علیرغم تغییر در منظر طبیعی آبشار خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی و مالی در پی نداشته است.

تاج آبشار بیشه فرو ریخت، تغییر در منظر طبیعی آبشار

وی بیان داشت: ضمن بازدید به عمل آمده از محدوده ریزش بخشی از آبشار با حضور دهیار روستا، علاوه بر تابلوهای هشدار دهنده که پیش تر نصب گردیده در خصوص نصب بنر و علائم هشدار دهنده بیشتر در محل و همچنین آموزش نیرو های مستقر در محیط تأکید شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، اضافه نمود: با توجه به آمار تقریبی بازدید بیش از 500 هزار نفر در سال از این جاذبه طبیعی و احتیاج به ارائه خدمات مطلوب به مسافران، این اداره کل در نظر دارد ضمن نظارت بر تأسیسات گردشگری محدوده آبشار، ساماندهی محل و بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد.

بهاروند گفت: منطقه تفریحی گردشگری بیشه خرم آباد به لحاظ وجود آبشار، چشمه سارها، جنگل و آب و هوای مطلوب یکی از مستعد ترین مناطق گردشگری استان و کشور است که سالانه میزبان حضور مسافران و بازدید کنندگان زیادی از طریق راه آهن و جاده دسترسی است.

بنابر این گزارش، آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان و ایران است. این آبشار در دل کوه های زاگرس قرارگرفته است.

این آبشار در کنار راه آهن تهران - خوزستان و در نزدیکی ایستگاه بیشه قرارگرفته و از این رو هرساله پذیرای در ایام مختلف بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از جای جای کشورمان است.

آبشار بیشه با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است، ارتفاع آبشار 48 متر تا نقطه برخورد با زمین است و 10 متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار 20 متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه های پر آب متعددی دیده می گردد که از دل کوه می جوشند و زمزمه کنان از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار بیشه را تشکیل می دهند.

هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه های بلند و دل نشین بیشه را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل نموده است.

از شهرستان دورود به طرف آبشار مناطق دیدنی در کنار رودخانه سزار وجود دارد که می توان به آبشارهای فصلی و دائمی، آبشارهای یخی در زمستان و درختان متنوع اشاره نمود، فاصله این آبشار دیدنی تا خرم آباد نیز از طریق جاده 64 کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 10

به "تاج آبشار بیشه فرو ریخت، تغییر در منظر طبیعی آبشار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاج آبشار بیشه فرو ریخت، تغییر در منظر طبیعی آبشار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید