شروع مرمت بنای شاهزاده حسین در فراهان

به گزارش مجله فضای وب، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: بخش های آسیب دیده بنای امام زاده شاهزاده حسین روستای نظام آباد شهرستان فراهان مرمت و بازسازی می گردد.

شروع مرمت بنای شاهزاده حسین در فراهان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سعید نیک نام امروز یکشنبه 17 آذر 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: این مرمت با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در حال اجرا است.

نیکنام افزود: مرمت بنای ارزشمند امام زاده شاهزاده حسین با مشارکت هیئت امنای امام زاده انجام می گردد و امیدوارم بتوانیم در مدت زمان مشخص این پروژه را به سرانجام برسانیم.

او گفت: این بنای ارزشمند که دارای گنبد منحصر به فرد است، مربوط به قرن 9 و10 است و به شماره 1919 در تاریخ 20 مهر 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان اعلام کرد: بنای ساختمان بقعه آجری و متعلق به دوره ایلخانی بوده و در دوره قاجار الحاقاتی به آن اضافه شده است. بنا دارای سه ایوان شمالی، جنوبی و شرقی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 515

به "شروع مرمت بنای شاهزاده حسین در فراهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت بنای شاهزاده حسین در فراهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید