ارائه مدارک و شواهد درباره استیضاح ترامپ

به گزارش مجله فضای وب، قانونگذاران دموکرات روز چهارشنبه در دومین روز محاکمه استیضاح ترامپ، فیلم هایی بعضاً دیده نشده را نشان دادند تا به 100 سناتور که قاضی، هیئت منصفه و شاهدان این دادگاه تاریخی نیز هستند، یادآوری نمایند آنها خود به سختی از بدترین فاجعه فرار نموده اند.

ارائه مدارک و شواهد درباره استیضاح ترامپ

نمایندگان دموکرات که در قالب دادستان های دادگاه استیضاح دونالد ترامپ ایفای نقش می نمایند، در روز چهارشنبه 10 فوریه تصاویری را منتشر کردند تا خشونت بی سابقه حمله به ساختمان کنگره را نشان دهند،؛ خشونتی که در جریان آن پنج تن کشته شدند و موجب شد که دونالد ترامپ از روز سه شنبه در سنا به جرم تحریک به شورش محاکمه گردد.

دموکرات های مجلس نمایندگان که مسؤول رسیدگی به اتهام علیه رئیس جمهوری سابق هستند، حمله به کنگره را نیز در چارچوب برنامه های پس از انتخابات دونالد ترامپ قرار دادند که همیشه از پذیرفتن شکست خود به جو بایدن سرباز می زد.

جِیمی رَسکین، از مدیران استیضاح از حزب دموکرات که نقش دادستان را ایفا می نماید، گفت: رئیس جمهوری ترامپ، همانطور که وکلای وی اظهار داشتند، شاهد بی گناه یک حادثه نبود، بلکه نقش فرمانده کل قوا را رها کرد تا به تحریک نماینده اصلی یک شورش خطرناک تبدیل گردد.

یکی دیگر از نمایندگان دموکرات در این جلسه اظهار کرد: حمله خونین طرفداران ترامپ، هنگامی که کنگره پیروزی رقیب او را تایید می کرد، در خلأ به وجود نیامد: خشم جمعیت توسط دونالد ترامپ ماه ها برافروخته شد.

غول سابق املاک و مستغلات که در فلوریدا مستقر شده از شهادت خودداری کرد، اما صدای او همچنان در مجلس سنا طنین انداز شد؛ جایی که متهم نمایندگان وی بخش های زیادی از سخنرانی ها و توئیت های آتشین او را ارائه دادند و جنجالی ترین سخنان او را متذکر شدند.

آنها کمپین طولانی علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری که توسط چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا مدیریت شد و هفته ها بدون اثبات ادامه داشت تا نشان دهد که وی قربانی فساد گسترده انتخاباتی بوده است را دروغی عظیم خواندند.

یکی دیگر از نمایندگان، تد لیوف گفت: پس از ناکامی در شکایات حقوقی و فشارهای متعدد بر عوامل انتخاباتی در ایالت های کلیدی، ترامپ در برابر گزینه های تند و خشونت آمیز برای ماندن در قدرت نهاده شد.

استیسی پلاسکت، از دیگر نمایندگان دموکرات نیز اعلام نمود که ترامپ سپس به گروه هایی که ماه ها آن ها را تغذیه می کرد روی آورد، مانند گروه راست گرایان افراطی Proud Boys (پسران مغرور) که چندین نفر از آن ها جزو مهاجمان ساختمان کنگره بودند و در ماه اکتبر از آن ها خواسته بود در حال آماده باش باشند.

ترامپ در تاریخ شش ژانویه، از طرفداران خشمگین خود خواسته بود تا در واشنگتن تظاهرات نمایند. او به جمعیت گفت: مانند شیاطین بجنگید.

مادلین دین نیز یکی دیگر از نمایندگان گفت: ما 11000 کلمه سخنرانی ترامپ را آنالیز کردیم، رئیس جمهوری فقط یک بار از اصطلاح صلح طلب، در برابر بیش از 20 بار جنگیدن استفاده نموده است.

به گفته استیسی پلاسکت، ترامپ همچنین مایک پنس، معاون خود را که از عدم تایید نتیجه انتخابات سرباز زد و یا نانسی پلوسی، رهبر دموکرات ها در کنگره را مورد اشاره قرار داد.

وی گفت: ترامپ این دو سیاستمدار را هدف مردم قرار داد و جمعیت برای بیرون راندن آنها به کنگره حمله کردند و با نشان دادن تصاویری از چوبه دار که در جلوی ساختمان نصب شده بود، تظاهرنمایندگان خواهان به دار آویختن مایک پنس شدند، دیگران نیز در سالن های کنگره نانسی... نانسی... فریاد می زدند.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1475

به "ارائه مدارک و شواهد درباره استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مدارک و شواهد درباره استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید