پیشنهاد سه کشور اروپایی به ایران

به گزارش مجله فضای وب، خبرگزاری رویترز مدعی شد که سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهاد هایی مطرح نموده اند که بر اساس آن ایران در ازی پایبندی به توافق هسته ای، از منافع مالی بهره مند گردد.

پیشنهاد سه کشور اروپایی به ایران

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، البته هنوز معین نیست که واشنگتن بدون این که اول ایران به توافق هسته ای پایبند شود، راضی به لغو تحریم ها می شود یا نه.

یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفت: ما از یک صفحه خالی کار را آغاز نمی کنیم. معیار های سلسله مراتب بازگشت به توافق و سپس ایجاد توافقی عمیق تر را می دانیم.

رویترز پیشتر هم گزارش داده بود که چهار منبع آگاه به این خبرگزاری اطلاع داده اند که وزیر خارجه آمریکا به زودی با همتایان خود در آلمان، انگلیس و فرانسه در مورد چگونگی احیای توافق هسته ای با ایران به تبادل نظر خواهد پرداخت.

این منابع که نخواستند نام شان فاش شود زمان معینی برای این تبادل نظر معین ننموده اند، اما دو منبع مدعی شدند که این تبادل نظر تا روز آدینه رخ خواهد داد و منابع دیگر ادعا کردند که این تبادل نظر در هفته آینده انجام خواهد گرفت.

وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر درخصوص ملاقات مجازی این چهار وزیر خارجه خودداری نموده است.

وزارت خارجه فرانسه و آلمان و سفارت انگلیس در واشنگتن نیز به درخواست فوری برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

موضوع شرط پایبندی ایران به توافق هسته ای برای بهره مندی از منافع مالی در پی این مطرح می شود که بایدن در وعده های انتخاباتی اش گفته بود در صورت بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش آمریکا هم به توافق باز می شود.

ایران در نتیجه خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018، متحمل شدن تحریم های مالی آمریکا و تعلل کشور های اروپایی در عمل به تعهداتشان در زمینه کاهش تاثیر این تحریم ها و عادی سازی روابط مالی با ایران، بعضی تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای را کاش داد.

البته به گفته مقامات ایران، این اقدامات در صورت پایبندی تمامی اعضای توافق به تعهداتشان، بازگشت پذیر است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1451

به "پیشنهاد سه کشور اروپایی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد سه کشور اروپایی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید