کنایه مسکو به بایدن: بعضی کشورها مدعی هستند از دیگران برابرترند

به گزارش مجله فضای وب، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی وین در پاسخ به ادعاهای رئیس جمهور آمریکا نوشت، بعضی کشورها مدعی هستند از دیگران برابرترند.

کنایه مسکو به بایدن: بعضی کشورها مدعی هستند از دیگران برابرترند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز دوشنبه، به ادعاهای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخصوص برابری افراد و نژادها واکنش نشان داد.

روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا این نقل قول را از بایدن به اشتراک گذاشت: همه ما برابر آفریده شده ایم. این چیزی است که ما هستیم و نمی توانیم از آن بگریزیم.

اولیانوف در پاسخ به این توئیت نوشت: قوانین بین المللی تأکید دارد که نه تنها مردم یک کشور با یکدیگر برابر هستند، بلکه [مردم] تمام کشورهای دنیا، عظیم یا کوچک، برابر هستند.

او در ادامه نوشت: با این حال این اصل بنیادین به طور کامل برپا داشته نمی گردد. بعضی کشورها مدعی هستند که [از دیگران] برابرترند.

خرداد سال گذشته در پی به قتل رسیدن جورج فلوید شهروند سیاه پوست به دست مأموران پلیس در شهر مینیاپولیس، بار دیگر نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا توجه دنیا را جلب کرد.

قتل فلوید، اعتراضات گسترده ای را در آمریکا به همراه داشت که همچنان ادامه دارد و انتشار تصاویر قتل دیگر رنگین پوستان به دست پلیس آمریکا آن را شعله ور تر ساخته است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، علی رغم مسالمت آمیز بودن اعتراضات ضدنژادپرستی در این کشور، شرکت کنندگان در آن را اراذل و اوباش و غارتگر توصیف نموده و از گارد ملی و نیروهای پلیس برای سرکوب آن ها حمایت کرد.

یکی از وعده های اصلی بایدن در کارزارهای انتخاباتی، برقرار کردن برابری نژادی در آمریکا و مقابله با نژادپرستی بود. با این حال، او نیز شرکت کنندگان در اعتراضات ضد نژادپرستی را به غارتگری متهم کرد که واکنش منفی بعضی نمایندگان کنگره را به دنبال داشت.

از سوی دیگر، بایدن از زمان ورود به کاخ سفید، اتهامات بی اساسی را علیه روسیه، چین و ایران مطرح نموده است. او در سخنرانی هفته گذشته در کنگره مدعی شد پاسخ مناسب و مستقیمی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات این کشور و حملات سایبری داده است.

وی همچنین در اظهاراتی تحریک آمیز علیه حق حاکمیت چین گفت: به رئیس جمهور شی [جین پینگ] گفتم که ما حضور نظامی قدرتمند خود در منطقه هند و اقیانوس آرام را حفظ می کنیم، همانطور که با ناتو در اروپا انجام می دهیم. البته نه برای شروع درگیری بلکه برای جلوگیری از آن.

بایدن بدون اشاره به زرادخانه های اتمی آمریکا و متحدانش، بار دیگر به سخن پراکنی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران پرداخت و گفت: درخصوص برنامه های هسته ای ایران و کره شمالی، که تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا و امنیت دنیا است، ما از نزدیک با متحدان خود کار می کنیم تا تهدیدهای مطرح شده از سوی آن دو کشور را به وسیله دیپلماسی و بازدارندگی سخت، رفع کنیم.

دولت ترامپ سال 97 به صورت یکجانبه از توافق هسته ای با ایران خارج شده و تحریم ها علیه تهران را تشدید کرد. با این حال اکنون دولت بایدن مدعی است، برای بازگشت آمریکا به برجام، این ایران است که باید گام اول را برداشته و به تعهدات برجامی خود بازگردد.

مسکو و پکن، ضمن محکوم کردن مواضع دولت آمریکا در قبال بازگشت به برجام، تأکید نموده اند این واشنگتن است که با عهدشکنی از این توافق خارج شده و باید اولین گام را بردارد. در حال حاضر تیم ایران و کشورهای باقی مانده در برجام، به همراه تیم آمریکا، در وین در حال مذاکره بر سر نحوه بازگشت به این توافق هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1609

به "کنایه مسکو به بایدن: بعضی کشورها مدعی هستند از دیگران برابرترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه مسکو به بایدن: بعضی کشورها مدعی هستند از دیگران برابرترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید