اعزام هیئت تجاری گیلان به کشورهای اروپایی و آسیایی

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در صورت موافقت سازمان توسعه تجارت، هیئت تجاری استان به کشورهای آلمان، چین، اسلوونی، مالزی و افغانستان اعزام و همایش رایزنان عراق، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان برگزار می گردد.

اعزام هیئت تجاری گیلان به کشورهای اروپایی و آسیایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از رشت، علی منتظری عصر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی در سال گذشته اظهار کرد: اعزام هیئت تجاری به کشور گرجستان، آفریقای جنوبی ، روسیه و آستراخان از جمله اقدامات توسعه تجارت خارجی استان در سال گذشته بود.

وی با اشاره به برنامه های کارگروه توسعه تجارت خارجی گیلان در سال جاری، اضافه نمود: در صورت موافقت سازمان توسعه تجارت، هیئت تجاری استان به کشورهای آلمان، چین، اسلوونی، مالزی و افغانستان اعزام و همایش رایزنان عراق، افغانستان، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان برگزار می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به استیجاری بودن محل نمایشگاه فعلی استان، خواهان حمایت سازمان توسعه تجارت خارجی در واگذاری، آماده سازی و بهره برداری از نمایشگاه دائمی و بین المللی در مرکز استان شد.

منتظری، آنالیز اموری مانند عوامل کاهش واردات و افزایش صادرات، پیگیری موضوع اخذ عوارض یک در هزار برای دارندگان کارت بازرگانی، امکان سنجی ایجاد نمایشگاه فرش دستباف در آستراخان روسیه، پایش زیرساخت های ایجاد نمایشگاه دائمی چای در لاهیجان، آنالیز چالش های حمل و نقل جاده ای و علل کاهش حمل و نقل کالا به سایر استان ها را از موارد مورد آنالیز در کارگروه صادرات غیرنفتی استان بیان نمود.

وی، پیگیری کاهش توقف کانتینرهای صادراتی از 15 روز به پنج روز، پیگیری اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی از محل صندوق توسعه ملی و آنالیز چگونگی اعطای تسهیلات به صادرکنندگان نمونه استان را از جمله مسائل مورد آنالیز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان عنوان و اظهار کرد: هم اکنون ثبت سفارش کالا در کمتر از یک روز در استان انجام می گردد.

نخستین شرکت مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی به زودی به ثبت می رسد

در این نشست مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی اظهار کرد: در بعضی از کشورها فعالیت شرکت هایی با هدف مدیریت صادرات عامل موفقیت تجارت و صادرات آنها است.

رضا شاد گفت: مدیریت صادرات و نیازسنجی بازارهای تجاری امری تخصصی است و یک تولیدکننده به تنهایی نمی تواند از عهده این امر مهم برآید به همین منظور نخستین شرکت مدیریت صادرات در منطقه آزاد انزلی به زودی به ثبت می رسد.

وی با اشاره به صادرات کالاهایی مانند محصولات پتروشیمی ، مواد معدنی ، آهن و فولاد، ماشین آلات صنعتی ، قطعات الکترونیکی، انواع ماشین آلات و مواد غذایی از چین به کشور قزاقستان، گفت: یکی از مسیرهای مالی برای کشور چین به عنوان تولیدکننده قوی در بازارهای جهانی در انجام روابط تجاری و انجام صادرات مجدد بهره مندی از منطقه آزاد انزلی است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی توضیح داد: انجام صادرات به وسیله بندرانزلی با هزینه ای معادل نیمی از هزینه صادارتی به بندرهای جنوبی کشور انجام می گردد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 447

به "اعزام هیئت تجاری گیلان به کشورهای اروپایی و آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام هیئت تجاری گیلان به کشورهای اروپایی و آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید