افزایش چشمگیر تقاضای خرید اسلحه میان آمریکایی ها

به گزارش مجله فضای وب، نتایج تحقیقات دو دانشگاه آمریکایی نشان می دهد که یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده اند.

افزایش چشمگیر تقاضای خرید اسلحه میان آمریکایی ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج یک تحقیق در آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است.

به نوشته خبرگزاری هیل، نتایج تحقیق مشترک دانشگاه های نورث ایسترن و هاروارد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهفرایندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده اند، فرایند افزایشی داشته اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال 2019 میلادی است.

از سوی دیگر، یافته های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده اند.

بر همین اساس، در سال 2020 میلادی، 39 درصد از خانواده های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال 2016، 32 درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می دهد، بین سال های 2000 تا 2016 نزدیک به 550 هزار نفر به دلیل جراحت های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیارد ها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می کند.

مقایسه آمار های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور های دیگر دنیا ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتار های جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این آمار های مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه کرده نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

بر اساس آمار آرشیو خشونت مسلحانه، از ابتدای ماه جاری میلادی (ماه می) 67 مورد تیراندازی کور در آمریکا رخ داده است. در جدیدترین مورد، تیراندازی در شهر میامی ایالت فلوریدا، دو کشته و بیست مجروح برجای گذاشت. هفته گذشته نیز در پی تیراندازی در سن خوزه 9 نفر کشته شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چندی پیش اذعان کرد: خشونت مرتبط با سلاح در این کشور یک اپیدمی است. خیلی وقت است که زمان آن رسیده تا کنگره در این خصوص اقدامی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1654

به "افزایش چشمگیر تقاضای خرید اسلحه میان آمریکایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر تقاضای خرید اسلحه میان آمریکایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید