تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس، 400

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه از تشکیل کارگروه مشترک آمریکا و ترکیه برای حل پاره ای از مسائل فیمابین که منجر به ایجاد تنش های کم سابقه در روابط دو کشور شده خبر داد.

تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس، 400

بر اساس این گزارش، چاووش اوغلو امروز در جریان برگزاری جلسه کمیسیون بودجه مجلس ترکیه گفت که آنکارا به حفظ تماس های خود با رئیس جمهور آمریکا ادامه داده و دیدار اخیر جو بایدن و اردوغان را نیز سازنده توصیف کرد.

وزیر خارجه ترکیه در مورد مسائل موجود در روابط میان کشورش و آمریکا گفت: ما مخالفت خود را با موضع ایالات متحده در مورد پ. ک. ک و سامانه S-400 اعلام کردیم زیرا این موضع با روح اتحاد ما مطابقت ندارد. ما یک کارگروه برای حل این مسائل ایجاد خواهیم کرد. ما قبلاً گفته بودیم که چنین پیشنهادی را به ایالات متحده داده ایم و اکنون یک پیشنهاد نو از ایالات متحده، از طرف بایدن ارائه شده است.

لازم به ذکر است، وزارت دفاع ترکیه نیز امروز خبرهای منتشر شده در مورد قصد این کشور برای انتقال سامانه موشکی اس - 400 روسی به پایگاه هوایی اینجرلیک، یعنی محل استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را رد کرد.

پیشتر برخی منابع خبری ترکیه گزارش داده بودند که ارتش این کشور اقدام به استقرار سامانه دفاع موشکی اس - 400 روسی در پایگاه هوایی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه کرده است.

به همین علت، یک منبع آگاه در وزارت دفاع ترکیه گفت: این اظهارات کاملاً خلاف واقع است.

با وجود تهدیدات آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس 400، یک مقام وزارت دفاع ترکیه روز 10 آبان ماه، طی سخنانی تاکید کرد که این کشور از برنامه های خود درباره خرید سامانه دفاع موشکی اس -400 عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام وزارت دفاع ترکیه که نام آن اعلام نشده، گفته است: هیچ تغییری در نگرش ما در مورد اس -400 ایجاد نشده است و آنها در صورت لزوم مستقر خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1870

به "تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس، 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کارگروه مشترک ترکیه و آمریکا برای حل مشکل سامانه اس، 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید