الگوهای نوین جهت رفع کردن نیازهای کشور از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان سیب وسوران سیستان وبلوچستان گفت: مهم ترین دستاورد جهاددانشگاهی، در کنار همه خدمات ارزنده ای که به مردم و نظام اسلامی نموده، فرهنگ و مدیریت جهادی است. تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و مدبر و همچنین معرفی الگوهای نوین از کار و کوشش جهت رفع کردن نیازهای کشور حقیقتاً یک دستاورد ارزشمند به شمار می رود.

الگوهای نوین جهت رفع کردن نیازهای کشور از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت دانشجویی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مجیب حسنی در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: جهاددانشگاهی در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال دانش آموختگان دستاوردهای ارزشمندی داشته که اجرای ده ها طرح شاخص ملی در حوزه دانشگاهی، پروژه های تحقیقاتی مختلف و برگزاری دوره های تخصصی و فراگیر آموزشی از جمله این دستاوردهاست.

وی ادامه داد: تربیت مدیران توانمند، اهتمام در ایجاد گروه های پژوهشی و همچنین راه اندازی مراکز خدمات تخصصی جهت برطرف نیازهای در حوزه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از جمله خدمات این نهاد انقلابی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و پژوهشی، متشکل از گروهی پژوهشگر و متخصص ظرفیت شناسایی نیازهای جامعه را دارد، اضافه کرد: تعداد قابل توجهی مقالات علمی با منابع معتبر در نشریات و مجلات علمی و پژوهشی پذیرفته شده دانشگاهی و همچنین پیروزیت های غرورآمیز پژوهشگاه هایی چون رویان در بحث سلول های بنیادی و صدها پیروزیت تحقیقی و علمی دیگر نتیجه بینش انقلابی این نهاد است.

حسنی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی را می توان یکی از برجسته ترین نهادهای انقلابی دانست که با کوشش های جهادی در فراوری و تبدیل ایده های علمی به فناوری و تجاری سازی ایده ها سنجیده و پیروز عمل نموده است. از دیگر شاخص های تمایز جهاد دانشگاهی می توان توجه این نهاد به تنوع در هر منطقه و استان به اقتضای مناطق، چالش ها و ظرفیت های موجود اشاره نمود.

وی گفت: جهاددانشگاهی در حقیقت نهادی پژوهشی، علمی و انقلابی بر پایه دانش است که رسالت آن برقراری ارتباط مؤثر بین جامعه و دانشگاه است و خدمات ارزنده آن طی این سال ها مشهود و قابل توجه بوده است.

فرماندار سیب و سوران در مورد اولویت واگذاری مأموریت های جدید به جهاددانشگاهی، اعلام کرد: تخصص، تعهد و آگاهی جهاد دانشگاهی از ظرفیت های موجود منطقه و چالش های پیش رو و توانایی و استعداد آن، این انتظار را ایجاد می نماید تا هرچه بیشتر در زمینه شناسایی ریشه معضلات موجود و ارائه راهکارهای اصولی، منطقی و سنجیده جهت حل این مسائل گام بردارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی می توانند با استفاده از استعدادها و ظرفیت نیروی انسانی استان و ارائه طرح های قابل اجرا و شناسایی کاستی ها، زمینه های رشد جامعه را فراهم نمایند و سبب افتخار شوند. البته باعث خشنودی است که جهاد دانشگاهی در هر عرصه ای که امکان خدمت رسانی وجود داشته، دریغ ننموده و به صورت پیشگام وارد عرصه شده و بهره های بسیار زیادی را به مردم و جامعه رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1136

به "الگوهای نوین جهت رفع کردن نیازهای کشور از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگوهای نوین جهت رفع کردن نیازهای کشور از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید