اندروید 11 در صورت شارژ نادرست دستگاه به کاربر هشدار می دهد

به گزارش مجله فضای وب، پس از فروکش کردن تب معرفی پرچم داران جدید و لغو رویدادهای بزرگ دنیای فناوری مانند کنگره جهانی موبایل به دلیل شیوع ویروس کرونا، انتشار اولین نسخه از پیش نمایش اندروید 11 و ویژگی هایش یکی از اصلی ترین موضوعات خبری دنیای تکنولوژی هستند. براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، اندروید 11 به یک ویژگی چدید مجهز خواهد بود که در صورت شارژ ناصحیح دستگاه توسط کاربر، چه با استفاده از شارژر کابلی و چه با شارژرهای بی سیم، به او هشدار خواهد داد.

اندروید 11 در صورت شارژ نادرست دستگاه به کاربر هشدار می دهد

به تازگی پستی در Reddit منتشر و توسط وب سایت 9to5Google بازنشر شده است که تصویری از صفحه نمایش یک گوشی را به نمایش می گذازد. در این تصویر، در قسمت پایین نمایشگر هشداری با عنوان برای شارژ بی سیم گوشی را دوباره قرار دهید با رنگ قرمز ظاهر شده است تا به کاربر اطلاع دهد گوشی به صورت صحیح روی پد شارژر قرار نگرفته است و باید دوباره آن را قرار دهد.

با توجه به اینکه 9to5Google تنها با استفاده از گوشی پیکسل 4XL که از پیش نمایش اولیه اندروید 11 استفاده می کند توانست این هشدار را دریافت کند، ممکن است گوگل این ویژگی را به گوشی های سری پیکسل 4 محدود کرده باشد. این وب سایت برای اطمینان از یک دستگاه پیکسل 3XL مجهز به سیستم عامل مشابه نیز استفاده کرد، اما هشداری مشاهده نکرد. در بدبینانه ترین حالت، حتی ممکن است این ویژگی به نسخه نهایی اندروید 11 که تا ماه سپتامبر به صورت رسمی عرضه می شود راه نیابد.

اما این ویژگی چگونه کار می کند؟

طبق نظریه 9to5Google، زمانی که باتری به صورت بی سیم در حال شارژ است و نرخ شارژ دستگاه کندتر از نرخ معمول است، سیستم عامل پیش بینی می کند که دستگاه به صورت صحیح روی پد شارژر قرار نگرفته و باید دوباره روی آن قرار گیرد و هشداری را در صفحه نمایش گوشی ظاهر می کند. البته، در صورت سازگاری گوشی و پد شارژ با استاندارد Qi، حتی اگر گوشی به صورت صحیح روی پد قرار نگرفته باشد یا از محل صحیح دور شده باشد، باز هم باتری می تواند مقداری از نیروی الکتریسیته را دریافت کند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 815

به "اندروید 11 در صورت شارژ نادرست دستگاه به کاربر هشدار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 11 در صورت شارژ نادرست دستگاه به کاربر هشدار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید