ایجاد شهر هوشمند در تورنتو

به گزارش مجله فضای وب، خبرگزاری مهر: شرکت آلفابت که گوگل تنها یکی از زیرمجموعه های آن است، میخواهد شهر هوشمندی به مساحت 8 کیلومتر مربع را در همسایگی تورنتو ایجاد کند.

ایجاد شهر هوشمند در تورنتو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به نقل از انگجت، جانمایی این شهر توسط شعبه گوگل در کانادا صورت گرفته و این شرکت میخواهد ساختمان های مرکزی خود را به این شهر هوشمند منتقل کند.

گوگل خود در این زمینه 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد نمود تا مرحله اول اجرای این طرح به طور آزمایشی به سرانجام برسد. اما اجرای کل این طرح به یک میلیارد دلار هزینه و سرمایه گذاری احتیاج دارد.

همچنین قرار است مقامات محلی شهر تورنتو نیز در این زمینه 1.25 میلیارد دلار سرمایه گذاری نمایند. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هدف از این اقدام را هوشمندتر کردن، سبزتر کردن و افزایش شمول و جامعیت شهرها توصیف کرده و اظهار امیدواری کرده هوشمندسازی شهرها از تورنتو فراتر رود و همه دنیا را در بر گیرد.

مهم ترین ویژگی این شهر هوشمند متحول سازی سیستم حمل و نقل و زیرساخت های آن با استفاده از دستاوردهای دنیای فناوری است. ایجاد مسکن با قیمت مناسب و سیاست گذاری شفاف دولتی در ارتباط با محافظت از داده ها و حریم شخصی ویژگی دیگر این شهر است. در این شهر از فناوری های حمل و نقل اتوماتیک، سیستم های تامین انرژی دوستدار محیط زیست و غیره استفاده خواهد شد.

منبع: برترین ها
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 519

به "ایجاد شهر هوشمند در تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شهر هوشمند در تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید