این 4 نوع از اطلاعات گمراه کننده را نادیده بگیرید؛ آن ها پارازیت هستند!

به گزارش مجله فضای وب، درست به همان اندازه ای که یک سیگنال مثبت می تواند به ما اجازه دهد که به نقشه موفقیتمان دست پیدا کنیم و با سعت بیشتری به سمت هدف پیش رویم، پارازیت یا اطلاعات نادرست و گمراه کننده انرژی و زمانمان را می بلعد.

این 4 نوع از اطلاعات گمراه کننده را نادیده بگیرید؛ آن ها پارازیت هستند!

اگر اطلاعاتی که به مغز شما می رسد، با یکی از معیارهای زیر مطابقت دارد، تقریبا مطمئن باشید که سرو صدا و پارازیت است:

1. بی مصرف بودن: رفتارتان با اطلاعاتی که می گیرید تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت.

اگر اطلاعاتی به دست می آورید که به دردتان نمی خورد و مصرفی برای شما ندارد، این اطلاعات از پارازیت ها محسوب می شوند. هنگامی که در این مورد دقت می کنید، متوجه خواهید شد که متأسفانه بیشتر اطلاعاتی که به صورت روزانه یا حتی ساعتی به مغز شما وارد می گردد در این دسته قرار می گیرد.

یک مثال خوب در این مورد، احاطه کردن خودتان با اخباری است که زیاد و تمام نشدنی هستند. شما هر روز اخبار زیادی را می شنوید و می خوانید که به درد شما نمی خورد و تنها اطلاعات بی فایده ای است که زمان شما را هدر می دهد.

2. بی مورد: شما نمی توانید از اطلاعاتی که ممکن است تا زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید، تغییر کند بهره ببرید.

اگر برای مدت طولانی سهام خریداری نموده اید، اینکه هر روز شرایط آن را چک کنید فقط منابع ذهنی و انرژی باارزش شما را هدر می دهد و کار بی ثمری است. این اطلاعات تا زمانی که شما آماده استفاده از آن باشید، بی ربط خواهد بود و از جمله پارازیت ها است.

در این زمینه بخوانید:

چرا من انقدر ناراحتم؟ 9 علت احتمالی که نباید آن را نادیده بگیرید

به این 20 مشکل در ازدواج برخوردید؟ برای حل آن دست به کار شوید

3. فرضی بودن: حرف هایی که به جای آنچه هست، آنچه می تواند باشد هستند.

پیش بینی هایی که آنقدر به آن ها گوش می دهیم که واقعیت را از یاد می بریم. نمونه های کلاسیک از این موارد پیش بینی های بورس و هواشناسی است. اگر می توانستید تمام دقایق زندگی خود را به عقب برگردانید، دلتان می خواست که مجدداً برای پیش بینی هایی که 90 درصد آن اشتباه است زمان خودتان را تلف کنید؟ این پیش بینی ها پارازیت ها و سروصداهایی هستند که اطلاعات مفیدی که برای تصمیم گیری دارید را بی اعتبار و غیرمهم می نمایند.

4. منحرف کردن: شما را از اهدافتان منحرف می نماید

به اهدافی که برای خودتان دارید فکر کنید: پیشرفت شغلی، دریافت نمرات بهتر، صرفه جویی در هزینه ها، والدین خوب بودن و... . اکنون سیل اطلاعات را مشاهده کنید. اگر هدف شما این است که کارتان را زودتر به اتمام برسانید تا بتوانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید، خواندن سایت ها و مشغول کردن خودتان، از پارازیت هایی است که شما را از اهدافتان دور می نماید.

با جدا کردن پارازیت ها و سر و صداهای بی فایده از سیگنال های مهم، شما در زمان خود صرفه جویی می کنید و به آن چیزی که مهم است توجه می کنید.

منبع: success

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1338

به "این 4 نوع از اطلاعات گمراه کننده را نادیده بگیرید؛ آن ها پارازیت هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 4 نوع از اطلاعات گمراه کننده را نادیده بگیرید؛ آن ها پارازیت هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید