بایدن اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا را خواهان شد

به گزارش مجله فضای وب، با توجه به آمار رو به رشد خشونت های مسلحانه در آمریکا، رئیس جمهور این کشور از کنگره درخواست کرد قوانین حمل و نگه داری سلاح را اصلاح کند.

بایدن اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا را خواهان شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی از کنگره این کشور درخواست کرد اصلاح قوانین مربوط به حمل و نگه داری اسلحه را به رأی بگذارد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه بی بی سی، بایدن به مناسبت سالگرد تیراندازی کور در یکی از مدارس ایالت فلوریدا، در بیانیه ای نوشت، مردم در سرتاسر آمریکا درد از دست دادن عزیزانشان در اثر خشونت های مسلحانه را تجربه نموده اند.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: به آن هایی که جانشان را از دست داده اند و بازماندگان آن ها، داشتن حزن و ایجاد

تغییر را مدیون هستیم. اکنون زمان عمل کردن است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه ای جداگانه نوشت، کنگره آمریکا با همکاری دولت بایدن، قانون گذاری های مرتبط با حمل و نگه داری سلاح را که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ معلق مانده بودند، مجدداً وارد دستورکار خواهد نمود.

آمار جرم و جنایت در سال گذشته میلادی، به ویژه در شهرهای شیکاگو، فیلادلفیا، نیویورک، لس آنجلس، بالتیمور، هیوستون و دیترویت در مقایسه با سال 2019، افزایش 50 درصدی یا بیشتر از آن را به خوبی منعکس می نمایند.

بر اساس آرشیو خشونت با سلاح گرم در آمریکا، تا یکم دسامبر امسال میلادی بیش از 17400 مورد قتل و بیش از 36 هزار مورد جراحت با سلاح گرم در این کشور ثبت شده است. از این میان 1289 مورد در دفاع از خود، 2043 مورد تیراندازی غیرعمدی و 587 مورد تیراندازی کور بوده است.

در این بین، بیشترین افزایش موارد قتل در اثر تیراندازی های کور بوده که نسبت به سال 2019، به میزان 44 درصد افزایش داشته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1495

به "بایدن اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید