باید در سال اول مجلس تغییری در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرد

به گزارش مجله فضای وب، عضو سابق شورای شهر تهران گفت: مساله اقتصاد را نمی توان یک شبه حل کرد اما به نوعی باید سرعت داد تا بتوانیم در چند ماه یا یک سال اول مجلس در یک سری مسائل گشایش ایجاد گردد یعنی باید در سال اول تغییری در مسائل مالی و معیشتی مردم ایجاد گردد

باید در سال اول مجلس تغییری در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محسن پیرهادی، عضو سابق شورای شهر تهران و منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس یازدهم گفت: تمام همّ و غم مجلس آینده برای مسائل مالی است، چراکه اولویت مردم مسائل معیشتی و مالی و به صورت خاص مساله فراوری است. در این خصوص یک اتفاق نظر و اشتراک نظر میان قریب به اتفاق منتخبان وجود دارد. از این رو شورای ائتلاف از حدود یک سال و نیم پیش که فعالیت خود را آغاز نموده با تشکیل کارگروهی مالی برنامه هایی را در این زمینه تدوین و برای ارائه به مجلس آینده آماده نموده است که با آغاز به کار مجلس این برنامه ها به اطلاع همه خواهد رسید. علاوه بر این ما در کمیسیون مالی جمعیت پیشرفت و عدالت حدود 60 جلسه تخصصی با حضور حدود 30 اقتصاددان مطرح برگزار نموده ایم. خروجی این جلسات یک بسته کامل در حوزه مالی اعم از مسائلی چون نقدینگی، ارز، قاچاق کالا، حمایت از فراوری، اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و... است. لذا نظرات این دو مجموعه همه باید همزمان با آغاز به کار مجلس روی میز قرار داده گردد و مورد بحث قرار گیرد.

پیرهادی با اشاره به فعالیت های منتخبان عضو شورای ائتلاف طی یک ماه و نیم گذشته گفت: بعد از پایان انتخابات با تعدادی از جوانان عضو شورا کوشش نموده ایم با نخبگان و فعالان حوزه های مختلف ارتباط قوی تری برقرار کنیم تا بیشتر در جریان دغدغه ها و نظرات شان قرار بگیریم. آنقدر که در این ایام با وجود مشکل کرونا در روز 13 فروردین و حتی روز آدینه گذشته جلساتی را برگراز کردیم، البته جلسات با تعداد افراد محدود یا با روش های غیرحضوری. از این رو کار در ایام نوروز هم تعطیل نشد و این کارها را در دست داشتیم. طی 45 روز گذشته از چند مجموعه صنعتی و دارویی نیز بازدید داشتیم. همچنین بعضی نقاط محروم تهران را بازدید کردیم. در این جلسات و بازدیدها افرادی چون آقایان نادران، توانگر، شریعتی، عمویی، دهنوی، رضاخواه و خانم قاسم پور حضور داشتند.

محسن پیرهادی درباره مشخص ریاست مجلس آینده هم اظهار کرد: فکر نمی کنم مشخص رئیس مجلس یازدهم چالش یا مساله خاصی باشد، چراکه امروز مسائل بسیار مهمی در کشور وجود دارد و باید برای برطرف آنها تدبیر و کوشش کرد. مثل همین کرونا که آسیبی به اقتصاد کشور وارد نموده است. من معتقدم واقعا آستانه تحمل مردم تمام شده است و دنبال این هستند به فوریت بعضی مسائل حل گردد. مساله اقتصاد را نمی توان یک شبه حل کرد اما به نوعی باید سرعت داد تا بتوانیم در چند ماه یا یک سال اول مجلس در یک سری مسائل گشایش ایجاد گردد یعنی باید در سال اول تغییری در مسائل مالی و معیشتی مردم ایجاد گردد ولو قیمت نفت پایین آمده باشد، کرونا تداوم داشته باشد، تحریم باشیم و... .

وی با اشاره به تعامل مجلس آینده با دولت نیز شرح داد: این دولت، دولتی نیست که به نوعی مقبول و مورد رضایت ما باشد و علت این مساله هم ناکارآمدی آن است. از این رو می طلبد مجلس در مواجهه با دولت با جدیت بیشتری برخورد کند تا کشور بیش از این دچار مشکل نگردد. از طرفی مجلس باید بداند این دولتی است که 7-6 سال با این فرایند کار نموده پس صبوری ضروری است. همچنین دولت نسبت به رفتار فعلی و گذشته خود حتما باید تغییر اساسی داشته باشد. نمی توان با این مجلس که توقع و مطالبه کار و کارآمدی دارد با همان مشی گذشته وارد تعامل شد.

منبع : فرهیختگان

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 898

به "باید در سال اول مجلس تغییری در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در سال اول مجلس تغییری در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید