بختیار علت همراهی نکردن با نمایندگان اصفهان در جریان استعفا را شرح داد

به گزارش مجله فضای وب، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار علت همراهی نکردنش با سایر نمایندگان اصفهان برای عدم حضور در صحن علنی را شرح داد و گفت: معتقدم مسائل آب کشور مقطعی و منطقه ای نیست بحران آب و محیط زیست جدی است.

بختیار علت همراهی نکردن با نمایندگان اصفهان در جریان استعفا را شرح داد

به گزارش خبرنگاران، علی بختیار در نطق خود در دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس با بیان اینکه با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و ارتباطات چند سویه بین مردم و مسئولان، حدود سه ماه است که فراکسیون پاسخگو تشکیل شده است، گفت: در این مدت پرسش هایی از سوی مردم و افکار عمومی مطرح شده است. این سوالات سوالاتی مهمی است، آیا نمایندگان طبق اصل 84 قانون اساسی در تمامی مسائل کشور اظهار نظر می نمایند؟ آیا نمایندگان به وظایف قانونی خود درست عمل می نمایند؟ آیا مجلس پاسخگوی نیازهای کشور و مردم است؟ آیا مجلس هم اکنون وارد بازار کارزار انتخابات شده و حرکت نمایندگان تحت الشعاع است؟ آیا نمایندگان پیش از آن که خود را در برابر خدا و مردم مسئول و پاسخگو بدانند نگران تایید یا رد صلاحیت خود هستند؟

رییس فراکسیون پاسخگوی مجلس پاسخ به این سوالات را موجب تقویت مجلس و در راس امور قرار دریافت آن دانست و گفت: در شرایط فعلی با جریانی روبرو هستیم که کوشش می نماید تمامی ضعف ها و ناکارآمدی گذشته را بر گردن مجلس دهم بیندازد تا بتواند در انتهای سال آتی برنده انتخابات باشد.

وی مسئله اقتصاد و وابستگی به بودجه نفتی را از مسائل بزرگی مطرح نمود که کماکان باقی است و اضافه کرد: اکنون که با کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات روبرو هستیم، فرصتی است تا به تقویت زیرساخت مالیاتی کشور به منظور حذف نفت از بودجه کشور بپردازیم، البته لایحه صندوق مکانیزه فروش که این روزها در دستور کار مجلس بود یکی از این زیرساخت ها است ولی اصلاح قانون ارزش اضافه کرده، وضع مالیات بر سرمایه و وضع قوانینی که بتواند درآمدهای مالیاتی را جایگزین درآمد نفت کند، لازم است.

این عضو فراکسیون امید مجلس، فساد را بلای جان ایران دانست و اظهار کرد: در سیره امیرالمومنین(ع) مسئولان فاسد در نظام اسلامی باید رسوا شوند، ولی مشاهده می کنیم که مدیری پس از محکومیت و زندان مجددا مدیر عامل یک شرکت دیگر شده است زمانی می توانیم در مبارزه با فساد موفق شویم که هیچ خط قرمزی در این مبارزه نداشته باشیم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس درباره موضوع همراهی نکردن خود با نمایندگان اصفهان برای عدم حضور در صحن علنی مجلس گفت: هر چند بنده در جریان استعفاء همکاران مجمع را همراهی نکردم اما به نظر و تصمیم آنها احترام گذاشتم.

وی دلیل عدم همراهی خود را فارغ از مسائل حزبی و سیاسی خواند و اضافه کرد: معتقدم مسائل آب کشور مقطعی و منطقه ای نیست بحران آب و محیط زیست جدی است و راه آن اصلاح ساختار است و باید در چنین جریاناتی نگاه ملی و چندگانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 116

به "بختیار علت همراهی نکردن با نمایندگان اصفهان در جریان استعفا را شرح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بختیار علت همراهی نکردن با نمایندگان اصفهان در جریان استعفا را شرح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید